חברת סקרי השוק קאונטרפוינט (Counterpoint) חשפה את נתוני המכירות בשוק הטלפונים החכמים גם באירופה במהלך הרבעון האחרון של שנת 2020. בדומה למצב בשוק האמריקני וגם בהתאמה לממוצע העולמי, היה זה רבעון חזק מאוד של אפל (Apple) בזכות השקת מכשירי ה-iPhone 12. אפל מכרה 15.7 מיליון מכשירים, שהציבו אותם במקום הראשון בשוק האירופאי עם כ-30% מהשוק באותו רבעון.
במקום השני סמסונג (Samsung), שרשמה צניחה של 12% במכירות לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, עם 15.5 מיליון מכשירים וכ-29% מהשוק האירופאי. שאומי (Xiaomi) שלישית עם 9.1 מיליון מכשירים, ואילו וואווי (Huawei) במקום הרביעי עם 3.6 מיליון, שמספרים על צניחה של לא פחות מ-62% לעומת השנה הקודמת. לא מפתיע, בהתחשב בכך שרוב המכשירים החדשים שאותם מנסה וואווי לשווק באירופה מגיעים ללא האפליקציות הרשמיות של גוגל (Google) בשל החרם המתמשך שהטיל עליה הממשל האמריקני.
ואולם המותג שחווה את השנה המוצלחת ביותר בשוק האירופאי, בדיוק כמו במספרים שכבר פורסמו לגבי יתר העולם, הוא רילמי (Relame) של אופו (Oppo). ב-2019 נמכרו תחת מותג זה באירופה כ-100,000 מכשירים, ואילו ברבעון האחרון של 2020 לא פחות מ-700,000, כלומר זינוק של לא פחות מ-420%. אופו הצליחה, אם כן, להפוך את מותג רילמי מכזה שכמעט ואינו קיים בשוק האירופאי, לאחד מעשרת המותגים הגדולים בשוק – ובתוך כמה חודשים.