אפל (Apple) הכריזה על הרחבת אחריות למחשבי MacBook Pro שיוצרו ב- 2016 ו-2017 בהם נתגלתה תקלה שאינה מאפשרת את טעינת הסוללה. באפל מסבירים כי “במספר קטן” של מחשבים משנתונים אלו, טעינת הסוללה נתקעת על אחוז בודד, ועל המסך מופיעה הודעה כי המחשב זקוק לטיפול.
הרחבת האחריות תופסת לדגמי 13 אינץ’ של ה-MacBook Pro, והן לגבי דגמי 15 אינץ’. בכל מחשב שכזה שבו תתגלה התקלה, תחליף אפל את הסוללה על חשבונה. חשוב להדגיש כי החלפת הסוללה תתבצע רק במקרה שבו התקלה כבר באה לידי ביטוי – ולא מראש עבור כל מחשב שיוצר בדגמים אלו. מדובר בהרחבת אחריות, ולא במהלך של איסוף המחשבים, כפי שביצעה החברה בעבר כאשר עלה החשד שחלק מהסוללות עלולות להתלקח ואף להתפוצץ.
עבור מחשבים מדגמי 2016 ו-2017 בהם התקלה עדיין לא באה לידי ביטוי, ממליצה אפל על עדכון מיידי לגרסה העדכנית ביותר של מערכת ההפעלה macOS. זו, לטענת אפל, כוללת שינוי כלשהו שעשוי למנוע מראש את התרחשות התקלה בסוללה. מדובר בגרסה 11.2.1 של macOS Big Sur, או גרסה 10.15.7 של מערכת ההפעלה הקודמת Catalina.