אפל (Apple), לפי דיווחים, רוצה בשנים הקרובות לשלש את ההכנסות שלה ממודעות ולהגיע לסכום של 10 מיליארד דולר בשנה. כחלק מהמהלך היא הודיעה שהיא תשלב יותר מודעות בחנות האפליקציות שלה, וזה עומד לקרות כבר השבוע.
המשתמשים ב-AppStore כבר מכירים את הפרסומות שמופיעות יותר מחמש שנים בזמן שמבצעים חיפוש באפליקציית החנות של אפל. כעת היריעה תתרחב באופן משמעותי, בהתאם למה שהחברה הכריזה שהיא מתכוונת לעשות כבר בינואר השנה, כאמור.
תווית ה-‘יום’ (Today) בדף הבית של האפליקציה אולי תמשיך להציע אפליקציות שצוות העריכה ימליץ עליהן לטובת המשתמשים, אבל מה שיוצג שם יותר זה מודעות, וכפי שבאפל עצמם מספרים למפרסמים האפשריים: “האפליקציה שלכם יכולה להופיע בצורה בולטת בעמוד הראשון של AppStore – מה שהופך אותה לחלק מהתוכן הראשוני שהמשתמשים רואים כשהם מתחילים את הביקור שלהם ב-App tore”.
אבל זה לא ייגמר רק בדף ההמלצות הראשוני. מעבר אליו ולתוצאות החיפוש, בסופו של דבר תשלב אפל מודעות גם בתחתית של עמודי אפליקציות ‘רגילים’, כלומר עמודי המידע על האפליקציה בהם בדרך כלל מוצג מידע נוסף וקישורים לאפליקציות דומות אחרות.
כך או כך, בכל מקרה אפל לפחות בהתחלה תדאג לסמן את המודעות עם רקע בולט כדי שיהיה ברור שמדובר במודעה גם במבט מהיר.