שירות המוזיקה של אפל, Apple Music, הפך במהלך השנה האחרונה לשני בעולם בכל הקשור לכמות המנויים, כך לפי נתוני חברת המחקר MIDiA. מתוך כלל המנויים לשירותי מוזיקה, כ-523.9 מיליון איש בכל רחבי העולם, כ-15 אחוזים בחרו בשירות של אפל.
עם זאת, ספוטיפיי (Spotify) מוסיפה להוביל את השוק בפער ניכר, עם 31 אחוז מהמנויים. אפל רחוקה מאוד מהמתחרה השוודית הוותיקה, ולפי הערכת MIDiA אין לה סיכוי של ממש לעקוף אותה בטווח השנים הקרובות. תסריט סביר הרבה יותר שהוא שאפל תאבד דווקא את מקומה לאחת המתחרות הצמודות אליה מלמטה: אמזון (Amazon) המחזיקה ב-13 אחוזים, טנסנט (Tencent) הסינית עם 13 אחוזים גם כן, או YouTube Music של גוגל (Google) שהגיעה ב-2021 לנתח של 8 אחוזים מהשוק.
בהקשר לגוגל, מציינים עורכי המחקר במיוחד את הזינוק המרשים שאותו רושם השירות, לאחר שנים ארוכות שבו לא היה מתחרה רציני במיוחד. ההשקה של YouTube Music מתגלית כמהלך מוצלח למדי, כאשר במהלך 12 חודשים הצליח השירות לצמוח ביותר מ-50 אחוזים.
מה באשר לשחקניות נוספות בתחום הפעילות בישראל? אלו, כך עולה מהנתונים, עדיין קטנות יחסית: יאנדקס (Yandex) הצליחה להגיע במהלך שנת 2021 לנתח שוק של 2 אחוזים, וגם דיזר (Deezer), על אף שהייתה אחת הראשונות להשיק שירות מוזיקה מקוון, מסתפקת גם היא ב-2 אחוזים. חלקה של טיידאל (Tidal) בעוגה קטן מכדי לזכות בציון משלה, והיא מתקבצת לה ביחד עם חברות נוספות תחת קטגוריית ה״אחרים״ (Others) שגודלה כעשרה אחוזים במצטבר.
הכותרת מטעה/טועה. אפל במקום השני כבר לפחות שלוש שנים, אין בזה שום דבר חדש.
תוקנה הכותרת, תודה