שוק המחשוב הלביש, לפי חברת מחקרי השוק IDC, צמח ברבעון השלישי של השנה ב-9.9% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020. ב-IDC מכלילים בשוק גם אוזניות חכמות כמו ה-AirPods של אפל (Apple), וזאת לצד שעונים ורצועות ספורט. המגמה העיקרית שמציינים כותבי הדו”ח הוא שיותר ויותר שעונים חכמים נמכרים על חשבון רצועות ספורט.
“הביקוש הולך ומתרחק לאטו מצמידים לכיוון שעונים, במקביל לכך שהצרכנים רוצים יותר ויותר מכשירים בעלי יכולת גבוהה יותר, וגם במקביל לכך שפער המחיר מצטמצם”, אמר ג’יטש אובראני, מנהל המחקר. “מספר השעונים שנמכרו בפחות מ-100 דולר שווה כעת לצמידים, ששלטו ברצועת המחיר הזו בעבר. הצמיחה בקרב מותגים הודים וסיניים הובילה את תחום השעונים בקצה הנמוך הנמוכים בעוד אפל, וואווי (Huawei) וסמסונג (Samsung) שומרות על מעמדן בקצה העליון”.
אבל היחידה שיכולה להיות באמת מרוצה מבין היצרניות הגדולות בתחום היא סמסונג שמכירותיה צמחו ל-12.7 מיליון יחידות שמבטאות עליה של 13.8% במונחים של שנה לשנה. כך היא עקפה את שאומי (Xiaomi) שהידרדרה בלא פחות מ-23.8% עם מכירות בכמות זהה לזו של סמסונג, אבל אחרי שמכרו ברבעון המקביל בשנה שעברה 16.7 מיליון יחידות – המעבר אל השעונים מהרצועות כנראה השפיע עליה מאוד.
אבל סמסונג למרות העלייה הנאה לא מתקרבת בכלל עדיין לאפל ששומרת על מעמדה הרם במעלה טבלת המכירות עם נתח שוק של 28.8% למרות ירידה של 3.6% לעומת הרבעון המקביל ב-2020. אבל בדו”ח מציינים שמה ששמר על המכירות הכוללות שלה פחות או יותר היה האוזניות, בהיבט של שעונים חכמים בלבד היא ירדה במונחים של שנה לשנה בלא פחות מ-35.3%.
החברה במקום החמישי, Imagine Marketing, היא חברה הודית שמוכרת מוצרים זולים במיוחד בעיקר לשוק המקומי, אבל בזכות זה מוכרת מסות יחסית גדולות. בשנה האחרונה היא החלה גם למכור שעונים שברבעון המדווח תרמו 10% להכנסות שלה.