אפל (Apple) הכריזה כי תכנית התיקון עצמי שלה כוללת עתה גם את דגמי סדרת iPhone 15. לקוחות החברה במדינות בהן השירות פעיל יכולים כעת להזמין חלקי חילוף בעבור מכשירי כל המכשירים בסדרה. עלות החלפים כמעט זהה לזו של תיקון ברשת החנויות של אפל או אצל נציגי החברה הרשמיים, אולם היא כוללת גם את כלי העבודה הנדרשים לפירוק המכשיר.
בנוסף להרחבת תכנית השירות לדגמיה החדשים ביותר, הכריזה אפל גם על כלי חדש המשמש לצורך איתור תקלות באופן עצמאי. הכלי אמור לזהות את המערכת התקולה במכשיר, ולהפנות את המשתמש למדריך המלווה אותו צעד אחר צעד להחלפת הרכיב. כמובן שבאפל מדגישים שגם עם המדריך הצמוד, נדרשת רמה של הבנה טכנית ולא מדובר בתהליך המומלץ למשתמש הממוצע.
אולם החדשות המעניינות ביותר ללקוחות החברה בישראל הן כי בהזדמנות זו, מכריזה החברה גם על הרחבת תכנית התיקונים לעוד 24 מדינות באירופה, בהן יוון, הולנד, קרואטיה ודנמרק. בסך הכל התכנית זמינה כעת בלא פחות מ-33 מדינות, עם מדריכים וכלים המתורגמים ל-23 שפות מלבד אנגלית.
המשך התרחבותה המהירה של התכנית למדינות נוספות בהחלט רומז טובות לגבי הסיכויים כי בסופו של דבר תציע אפל חלקי חילוף רשמיים להזמנה ישירה בישראל. גם אם תהליך התיקון עצמו עלול להיות מורכב ולא מתאים לכולם, עצם זמינותם החופשית של הרכיבים עשוי להוזיל במידת מה את עלויות התיקון, ולהגדיל משמעותית את כמות נותני השירות המציעים תיקון ברכיבים מקוריים למכשיריה של אפל.
זה לא יגיע לישראל כי אין פה חנות APPLE.