חנות האפליקציות

במהלך המחצית הראשונה של שנת 2018 רשמו האפליקציות המופצות דרך App Store, החנות הרשמית של אפל (Apple) למכשירי ה-iOS שלה, הכנסות של 22.6 מיליארד דולרים. במהלך אותה תקופה, ולמרות כמות הורדות והתקנות כפולה, נרשמה הכנסה עבור האפליקציות שהורדו מ-Play Store של גוגל (Google) בגובה של 11.8 מיליארד דולרים 'בלבד' – כמחצית.

מספרים אלו נחשפו בדיווח של חברת מחקר השוק סנסור טאור (Sensor Tower). הם ממשיכים את המגמה שנמדדה לאורך כל השנים האחרונות: כמות המשתמשים ב-iPhone קטנה יותר מזו של משתמשי אנדרואיד, אך מדובר בממוצע באנשים שמוכנים להוציא כסף רב יותר, ועל כן האפליקציות ל-iOS מצליחות לרשום רווחים גבוהים יותר באופן משמעותי.

קצב הצמיחה של ההכנסות הממוצעות עבור אפליקציות האנדרואיד גבוה מעט יותר מזה של אפליקציות האייפון – 29.7% אחוז לעומת 26.8% – אך הוא אינו מספיק בכדי לכסות על הפער הקיים.

לפי סנסור טאור חלקן של האפליקציות המבוססות על דמי מנוי, כדוגמת Netflix או Spotify, מוסיף לגדול בתוך עוגת הרווחים, אך את עיקר הכסף בשוק האפליקציות ממשיכים לגלגל משחקי אסטרטגיה או תפקידים כמו Honor of Kings ו-Monster Strike, שני המשחקים הרווחיים ביותר בשתי הפלטפורמות מתחילת השנה הנוכחית.