אמזון (Amazon) חשפה כי היא מתכננת לייקר את עלות המנוי החודשי שלה Amazon Prime בארה”ב מ-12.99 דולרים ל-14.99 דולרים לחודש – עלייה של כמעט 20%.
זו הפעם הראשונה מאז 2018 שאמזון מייקרת את מחיר מנוי ה-Prime שלה, ולפי החברה הסיבות לכך הם התייקרות העלויות הרוחביות עבור החברה – החל משינוע משלוחים, עלויות כוח אדם ועד הפקות המקור של שירות Prime Video. לעת עתה המחיר של המנוי לא משתנה במדינות אחרות.
המחיר העדכני יחול על כל המצטרפים החדשים החל מ-18 בפברואר ועל מנויים קיימים החל מ-25 במרץ, שלפי הערכות עומד על לא פחות מ-200 מיליון משתמשים בארה”ב. היא מציעה חסכון קטן למי שמשלם את הסכום מראש לשנה, אולם גם הוא עלה מ-119 דולרים ל-139 דולרים.
שירות Amazon Prime בארה”ב משלב חבילה גדולה יחסית של הטבות. בין היתר משלוח חינם באותו היום ועד יום או יומיים, הנחות על מגוון גדול של מוצרים באתר המקוון וגם בחנויות הפיזיות, שירות הזרמת הוידאו Prime Video, שירות הזרמת מוזיקה Music Prime, שירות הספרים Prime Reading ועוד (רשימת ההטבות כאן).
“ראינו עלויות גבוהות יותר שנבעו ממחסור בהיצע כוח אדם ולחצים אינפלציוניים”, אמר מנכ”ל אמזון, אנדי ג’סי. “הבעיות הללו נמשכו ברבעון הראשון עקב אומיקרון” וציין כי לדעתו האתגרים הללו יימשכו גם בחודשים הקרובים.
אמזון מצטרפת לנטפליקס (Netflix) שהודיעה גם היא על עליית מחירים בארה”ב, זאת זמן קצר לאחר שהמחיר גם עלה בישראל.