אם למישהו עוד הייתה חסרה הוכחה לגבי ההצלחה של הספרים האלקטרוניים, אז כבר המספרים של החודש הראשון של 2011 מראים זאת. השוק ראה הצלחה גדולה יחסית עם מכירות שהסתכמו ב-69.6 מליון דולרים בקרב כ-300 חברי איגוד המפיצים האמריקאי, שיפור שמסתכם בלא פחות מ-116% במונחים של שנה לשנה (מכירות שהסתכמו בינואר 2010 בכ-32.4 מליון דולרים). את הנתונים הללו פרסם האיגוד בסוף השבוע, ומדובר בעלייה שנתית תשיעית ברציפות מאז שהאיגוד התחיל לעקוב אחרי נתוני המכירות של הספרים הדיגיטליים.
לעומת זאת חלה ירידה משמעותית כמעט בכל קטגוריות המכירה של הספרים המבוססים על נייר כשהירידה הגדולה ביותר נרשמה בקטגוריית הספרים המרכזית למבוגרים, ירידה שהסתכמה בלא פחות מ-30.9% מינואר 2010 (עם מכירות של 56.4 מליון דולרים) לבין ינואר 2011 (מכירות של 39 מליון דולרים). למעשה הגידול היחיד נרשם בספרים הקשורים לתחום הדתי, שיפור של 5.6% מ-49.8 מליון דולרים ל-52.6 מליון בחודש הראשון של השנה הנוכחית.
עוד תחום שכמעט לא נפגע מהמעבר לשימוש במדיה דיגטלית הוא תחום החינוך הגבוה שסבל מירידה של 1.4% בלבד במכירות של ספרי נייר. מעניין שלמרות שזהו תחום בו דווקא צפויה כניסה גבוהה יותר של אמצעים אלקטרוניים, בכל זאת עדיין מעדיפים להשתמש בספרי נייר, לרוב.
יש לציין שכיום, מעבר למכשירי הקריאה האלקטרוניים הייעודיים, כמעט כל טאבלט וטלפון חכם מצויד בתוכנת קריאה לספרים, והתופעה הזו מתחילה לחדור למחשבים הניידים והשולחנים באמצעות תוכנות מתאימות.