גוגל, אפל, מוזילה וגם מיקרוסופט הכבדה למדו כי עדכונים תכופים הוא דבר החשוב למשתמש. בעוד שבמירוץ הדפדפנים כרום ופיירפוקס מוציאים עדכונים אחת למספר שבועות, במערכות ההפעלה המצב שונה אחת לשנה ואף לעיתים פעמיים בשנה במקרה של אובונטו. במוזילה, אשר השיקו לאחרונה את מערכת ה-Firefox OS, מבטיחים עדכון חדש בכל 6 שבועות.

בדומה לאופן שמוזילה מעדכנת את הדפדפן שלה, כך היא מנהיגה מעתה למערכת ההפעלה החדשה שלה, וכי העדכונים יגיעו באופן קבוע ובאופן מסודר. בעוד שעדכונים אלו נועדו לפתור באגים ולשפר ביצועים, במוזילה גם מבטחים כי לפחות 4 פעמים בשנה היא תעדכן ותוסיף פיצ’רים חדשים שלא היו במערכת.

הבעיה העיקרית: מפעילות הסלולר
אם אכן מוזילה תצליח בתוכניות שלה, הרי שהקושי העיקרי שלה יהיה להעביר את העדכון למשתמש, במיוחד במכשירים שכרגע היא משווקת בשוק המיועד למשתמשים הבסיסיים ולמדינות מתפתחות. מפעילות הסלולר המקומיות, הן אלו שקובעות לבסוף אלו העדכונים שיגיעו למשתמש, במיוחד אם למפעילה אפליקציות שפותחו על ידה, דבר הדורש ממנה לבדוק את העדכון בכל פעם מחדש.

מוזילה שיחררה בסוף השבוע כבר את העדכון הראשון שלה, לגרסת ה-Firefox OS 1.1, ועל פי משתמשים שכבר קיבלו את העדכון מדובר בשיפור בביצועים בזמן הפעלת המכשיר, תיקוני באגים ושיפורים קלים בתצוגה.

אבל להבטחה של מוזילה יכול להיות אפקט משמעותי דווקא מכיוון אחר – המתחרות. כיום אפל מעדכנת את המערכת אחת לשנה וגוגל בין פעם לפעמיים בשנה לכל היותר. שחרור עדכון משמעותי כל שלושה חודשים יכול להשפיע על המתחרות ולגרום להן להתאמץ אולי קצת יותר למען המשתמש. (TNW)

שתף:
-פרסומת-
העורך הראשי ומנהל האתר. איש חומרה שנולד עם מברג ביד ומקום לכרטיס הרחבה. בעל תואר ראשון במדעי הטכנולוגיה ומעריץ מושבע של גאדג'טים מאז שהמציאו את המסך (גם לא מגע). מעביר את זמנו עם מוצר שזה עתה יצא לבין זה שייצא, חי את הרשת ואף פעם לא שוכח שטכנולוגיה טובה היא פרי מחשבתם של אנשים טובים.