גם תעשיית משחקי הוידאו מצפה כל שנה ל-Black Friday, חג הקניות הבינלאומי שמציע הנחות גדולות לכבוד "עונת הקניות" האמריקאית לקראת חג המולד. גם השנה, כמו בכל שנה, כל חברות המשחקים הגדולות הציעו הנחות וחבילות משתלמות במיוחד כדי לשפר את נתח השוק שלהן ולנסות לגרום לכמה שיותר צרכנים לבחור את הצד שלהן במה שמכונה "מלחמת הקונסולות" – המלחמה הצרכנית בין קונסולות הפלייסטיישן, ה-Xbox וה-Wii.

על פי מחקר שוק שביצעה InfoScout, מתברר שהמנצחת הגדולה של בלאק פריידיי היא סוני עם קונסולת הפלייסטיישן 4. החברה מסתמכת על סריקות של 250,000 קבלות קנייה מחנויות שונות, יחד עם נתונים סטטיסטיים לגבי הקונים. כך היא גילתה שבקרב צעירים (גילאים 18-35), קונסולת הפלייסטיישן הצליחה להשתלט על 40% מהשוק, לעומת 32% ל-Xbox One של מיקרוסופט ו-19% ל-Wii U של נינטנדו.

בקרב הצרכנים המבוגרים יותר (גילאים 36 ל-55), ה-Xbox הצליחה לגבור על הפלייסטיישן, עם 37% לקונסולה של מיקרוסופט לעומת 33 לזו של סוני. עם זאת, מבחינת מספרים סופיים – הפלייסטיישן 4 היא הקונסולה הנמכרת ביותר. הנתון הזה מתאים למצבה הכמעט קבוע של הפלייסטיישן 4 בשוק כקונסולה המובילה במכירות, ומראה שסוני ממשיכה לשמור על המומנטום שלה בלי בעיות מיוחדות גם השנה.

wII U

עוד קונסולה שהצליחה להפתיע בבלאק פריידי השנה היא ה-Wii U של נינטנדו, שהפכה לפריט הנמכר ביותר באתר של רשת חנויות Target האמריקאית. ה-Wii U נחשבת לקונסולה כושלת עם נתוני מכירות נמוכים מאוד, ולא ממש נספרת כמתחרה משמעותית למיקרוסופט וסוני. עם זאת, המכירות הנאות שלה ב-Target מוכיחות שלמרות האכזבה, לחברת נינטנדו הוותיקה עדיין יש קהל שמוכן לשלם בשביל המוצרים שלה, לפחות אם ההנחה גדולה מספיק.

שתף:
-פרסומת-
תסריטאי, כתב טכנולוגיה, בלוג, גיימר.כתב בעבר ב-ynet, וואלה!, מאקו, ידיעות אחרונות, מעריב ועוד. כיום חוקר תרבות דיגיטלי ומשחקים דיגיטליים במכון כהן שבאוניברסיטת תל-אביב.