אם למישהו עוד היה ספק ששוק ה-PC המסורתי בבעיה, באו הנתונים שפורסמו על ידי חברת מחקרי השוק גרטנר (Gartner) לגבי הרבעון הרביעי של 2012 והוכיחו זאת שוב. כמו ברבעון השלישי של השנה, במונחים של שנה לשנה – כשמשווים את הכמויות שנמכרו ברבעון הרביעי של 2012 לזה של 2011 – איבד השוק מהיקפו עוד כמה אחוזים. הפעם, מדובר בירידה של 4.9%, מ-95 מליון יחידות לכ-90.4 מליון יחידות בלבד, וזה ברבעון בו בדרך כלל, בגלל חגי סוף השנה, יש עלייה של מכירות. הסיבה? לפי גרטנר, אין בכלל ספק: הטאבלטים.

לפי החברה, אנשים מעדיפים כיום במקום לשדרג את מחשבי ה-PC שלהם, או להחליפם בחדשים, להישאר עם מה שיש להם ולרכוש בנוסף טאבלט. "אם בעבר דמיינו עולם בו לאנשים יהיה מחשב PC אישי וגם טאבלט, אנחנו מתחילים לחשוד שאוב האנשים יעדיפו לרכוש טאבלט לשימושיים צרכניים ואילו את המטלות הניהוליות והיצרניות הם יבצעו במחשב PC משותף. יהיו כאלה שיהיו להם את שני המכשירים, אבל הם יהיו היוצאים מן הכלל. זה אומר שבמשקים ביתיים במקום להחליף את המחשב השני של הבית במחשב חדש, המשתמשים פשוט ייתנו לו להתיישן ויקנו במקום זאת טבאלט", אמר מיקקו קיטגאווה, אנליסט בכיר בחברה. להערכתו, הכניסה לשוק של טאבלטים זולים תורמת רבות למגמה הזו.

כמו כן, לפי גרטנר, להשקה של חלונות 8 לא הייתה בסופו של דבר השפעה רבה על שוק מכירות המחשבים, בעיקר בגלל שרוב החברות לא הגיעו לשוק בתקופת החגים עם דגמי מחשבים שמבוססים על מגע, וההשקה של מחשבים כאלה יכולה אולי לשנות קצת את התמונה בשנה הקרובה.

HP לפי גרטנר ממשיכה לשמור על המקום הראשון, אך במקביל ממשיכה לאבד נתח שוק, ולנובו (Lenovo) ממשיכה להתחזק במקום השני כשלמרות הירידות הכוללות בשוק היא השיגה שיעור גידול של 8.2% במונחים של שנה לשנה, בהמשך המסע שלה לכבישו המקום הראשון בתחום.

לחצו כאן להודעה המלאה לעיתונות של גרטנר, עם פרטים מלאים לגבי מעמד החברות בשוק ה-PC.

 

שתף:
-פרסומת-
עורך האתר, כתב וותיק בתחום המחשבים והטכנולוגיה. נמצא כאן בסביבה עוד לפני שהאינטרנט הפך למה שהוא היום. היה עורך של מגזינים רבים (כן, מאלה שהודפסו על נייר), כולל PC Plus, חי את העולם הטכנולוגי ומתעורר בדיוק בזמן כשהשליח עומד בדלת עם מוצר חדש לסקירה.