שנת 2012 הביאה עימה את בשורת התחרות האמיתית בשוק הסלולר הישראלי, ואילו בשנת 2013 ראינו כיצד התחרות רק הולכת ומתגברת עם מבצעים וירידות מחיר ששברו את השוק.

המרוויחות הגדולות הן מפעילות הסלולר החדשות, ומנתונים שפורסמו ב-TheMarker עולה כי גולן טלקום היא המנצחת הגדולה השנה עם 133 אלף מנויים שהתניידו אליה. במקום השני נמצאת Hot Mobile אשר צירפה לשורתיה 66 אלף מניידים חדשים, אולם יש לקחת בחשבון כי הנתונים כוללים גם את נודדי רשת מירס הישנה ושיעור נטישה גדול של 201 אלף מתניידים. ביופון הצליחו לגייס 43 אלף מתניידים ובהום סלולר 1,000 מתניידים בלבד.

היכן שיש מצליחים יש גם מפסידים וחברת סלקום היא המפסידה הגדולה עם 106 אלף מנויים שברחו לחברות האחרות. המפסידה השנייה היא פלאפון אשר איבדה בשנה האחרונה 76 אלף מנויים, ופרטנר עם ירידה של 58 אלף מנויים. רמי לוי תקשורת, המפעיל הוירטואלי היחיד שרשם השנה גיוס שלילי של 4,000 מתניידים.

הנתונים כוללים רק ניוד בין החברות וזה אינו כולל רכישת קווים חדשים כך שמספר הלקוחות הסופי אותו גייסו או איבדו עשוי להשתנות מחברה לחברה, כך שבמאזן הכללי (עד רבעון שלישי 2013) פלאפון איבדה 117 אלף לקוחות, סלקום 43 אלף לקוחות ופרטנר 26 אלף לקוחות.

במהלך השנה האחרונה, גם המפעילות הוותיקות הורידו מחירים ומציעות חבילות יותר אטרקטיביות מבעבר, אולם נראה כי זה אינו מספיק ולקוחות רבים הצביעו ברגליים לטובת המפעילות החדשות.