הדו"ח הכספי של מיקרוסופט (Microsoft) עבור הרבעון הרביעי של 2016 מצייר תמונה עגומה למותג Lumia (לומיה) שאותו היא זנחה: הרווח ממכירות המכשירים הניידים צנח ב-81 אחוז בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

הדו"ח הרבעוני שפרסמה החברה, אינו מסגיר את נתוני המכירות המדויקים של שלושת החודשים האחרונים לשנת 2016, אך בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2015 אז נמכרו כ-4.5 מליון מכשירי Lumia, מדובר על פי הערכות על פחות ממיליון מכשירים שנמכרו סה"כ. חשוב לזכור כי סוף השנה האזרחית מסמנת את 'עונת הקניות' ולמרות שבעונה זו מוצעים הנחות ומבצעים אגרסיביים במיוחד – מליון יחידות הינה כמות קטנה במיוחד בהשוואה למתחרים.

Lumia, סופו של מותג

הצניחה הדרמטית בפופלריות של מכשירי ה-Lumia לא מפתיעה שכן במיקרוסופט לא מתכוונים לייצר מכשירי Lumia חדשים והמלאי הנוכחי אף הוסר מהחנות המקוונת של מיקרוסופט. החברה כבר לא מחזיקה יותר בבעלות מותג Nokia (נוקיה) בכל הקשור למכשירים ניידים ומכרה את זכויות השימוש בו לפוקסקון (Foxconn).

אם לא די בכך, גם נתח השוק של Windows 10 Mobile ו-Windows Phone נופל בצניחה חופשית ועל פי דו"ח שפורסם על ידי חברת המחקר גרטנר, ברבעון הראשון של 2016 נתח השוק של מערכות ההפעלה הניידות של מיקרוסופט עמד על פחות מאחוז בודד.

שתף:
-פרסומת-
מנהל רשתות במקצועו והוא בעליו הגאים של ערוץ היו-טיוב The G3 Show. הוא גיימר, גיק וכל מה שבניהם. דעתן וחובב חפיצים מושבע. שי מחליף טלפונים כמו גרביים וכל כמה חודשים ניתן למצוא אצלו חפיץ חדש ביד. הדבר היחיד שהוא אוהב יותר מחפיצים הוא להשתמש במושגים עבריים (ידעתם שחפיצים הם גאדג'טים?). בזמנו החופשי המועט משמש שי כמקור מידע טכנולוגי ״של החבר׳ה״.