LG V10

כנראה שזה היה ברור שזה יקרה בסופו של דבר. ארבעה תושבי ארצות הברית הגישו תביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי במערב קליפורניה כנגד LG בגין התקלות הרבות שהתגלו במכשירי G4 ו-V10 של החברה, תוך שהם טוענים שהחברה ידעה שהיא מוכרת מכשירים עם בעיות – הידועות בעיקר בכינוי בעיות Boot Loop – כשבמקביל היא לא מספקת תמיכה ופתרון ראויים למי שנתקל בתקלות שבעצם השביתו מכשירי G4 ו-V10 רבים שהפכו למעין אבן שאין לה הופכין.

התביעה מתייחסת לרוכשי המכשירים בתקופה שבים יולי 2015 ועד אוקטובר 2016, כלומר על פני יותר משנה, וכאמור, הטענה העיקרית היא שבעלי המכשירים סבלו מהתרסקויות של המערכת וכן מאתחולים לא רצויים שוב ושוב, ברמה שגרמה לכך שבעצם לא ניתן יהיה להשתמש כלל במכשירים שהם רכשו.

התובעים מתארים את המקרים האישיים שלהם, וטוענים שהם מציגים הרבה מאוד מקרים אחרים דומים, כולל ניסיונות תיקון שבוצעו, החלפות במכשירים שכללו את אותה בעיה בדיוק, ואפילו חיוב בגין סיום אחריות, וכל זאת מבלי ש-LG מודיעה או מקבלת על עצמה את האחריות לבעיה. התובעים גם הביאו ציטוט של נציגי חברת התקשורת האמריקאית ספרינט (Sprint) מאוקטובר 2015 בו נכתב כי "בעיית חומרה זוהתה ב-LG G4, ושאין תיקון לבעיה וש-LG מודעת אליה".

התובעים דורשים בחזרה את הכספים שהשקיעו במכשירים, פיצוי על הזמן שהקדישו לניסיון לפתור את הבעיות, ואת כיסוי עלויות המשפט, וכן החלטה כי LG הפרה את תנאי האחריות, נקטה בפרקטיקות מסחר לא הגונות, הפרה את חוקי הגנת הצרכן, וכן כי השיגה עקב כך רווחים לא ראויים.

האתר Ars Technica העלה את התביעה כולה, אז מי שרוצה לקרוא את כל 21 העמודים מוזמן ללחוץ כאן.

שאלה בנושא הועברה לנציגי LG ישראל. אם תתקבל תגובה נעדכן בהמשך היום.

בישראל LG ורונלייט, היבואנית הרשמית, הפעילו מערך תיקונים ללקוחות שנפגעו מתקלה, זאת לאחר ההודעה הרשמית של החברה בינואר אשתקד.

שתף:
-פרסומת-
עורך האתר, כתב וותיק בתחום המחשבים והטכנולוגיה. נמצא כאן בסביבה עוד לפני שהאינטרנט הפך למה שהוא היום. היה עורך של מגזינים רבים (כן, מאלה שהודפסו על נייר), כולל PC Plus, חי את העולם הטכנולוגי ומתעורר בדיוק בזמן כשהשליח עומד בדלת עם מוצר חדש לסקירה.