LG V10

כנראה שזה היה ברור שזה יקרה בסופו של דבר. ארבעה תושבי ארצות הברית הגישו תביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי במערב קליפורניה כנגד LG בגין התקלות הרבות שהתגלו במכשירי G4 ו-V10 של החברה, תוך שהם טוענים שהחברה ידעה שהיא מוכרת מכשירים עם בעיות – הידועות בעיקר בכינוי בעיות Boot Loop – כשבמקביל היא לא מספקת תמיכה ופתרון ראויים למי שנתקל בתקלות שבעצם השביתו מכשירי G4 ו-V10 רבים שהפכו למעין אבן שאין לה הופכין.

התביעה מתייחסת לרוכשי המכשירים בתקופה שבים יולי 2015 ועד אוקטובר 2016, כלומר על פני יותר משנה, וכאמור, הטענה העיקרית היא שבעלי המכשירים סבלו מהתרסקויות של המערכת וכן מאתחולים לא רצויים שוב ושוב, ברמה שגרמה לכך שבעצם לא ניתן יהיה להשתמש כלל במכשירים שהם רכשו.

התובעים מתארים את המקרים האישיים שלהם, וטוענים שהם מציגים הרבה מאוד מקרים אחרים דומים, כולל ניסיונות תיקון שבוצעו, החלפות במכשירים שכללו את אותה בעיה בדיוק, ואפילו חיוב בגין סיום אחריות, וכל זאת מבלי ש-LG מודיעה או מקבלת על עצמה את האחריות לבעיה. התובעים גם הביאו ציטוט של נציגי חברת התקשורת האמריקאית ספרינט (Sprint) מאוקטובר 2015 בו נכתב כי "בעיית חומרה זוהתה ב-LG G4, ושאין תיקון לבעיה וש-LG מודעת אליה".

התובעים דורשים בחזרה את הכספים שהשקיעו במכשירים, פיצוי על הזמן שהקדישו לניסיון לפתור את הבעיות, ואת כיסוי עלויות המשפט, וכן החלטה כי LG הפרה את תנאי האחריות, נקטה בפרקטיקות מסחר לא הגונות, הפרה את חוקי הגנת הצרכן, וכן כי השיגה עקב כך רווחים לא ראויים.

האתר Ars Technica העלה את התביעה כולה, אז מי שרוצה לקרוא את כל 21 העמודים מוזמן ללחוץ כאן.

שאלה בנושא הועברה לנציגי LG ישראל. אם תתקבל תגובה נעדכן בהמשך היום.

בישראל LG ורונלייט, היבואנית הרשמית, הפעילו מערך תיקונים ללקוחות שנפגעו מתקלה, זאת לאחר ההודעה הרשמית של החברה בינואר אשתקד.

שתף:
-פרסומת-
עורך האתר, כתב וותיק בתחום המחשבים והטכנולוגיה. נמצא כאן בסביבה עוד לפני שהאינטרנט הפך למה שהוא היום. היה עורך של מגזינים רבים (כן, מאלה שהודפסו על נייר), כולל PC Plus, חי את העולם הטכנולוגי ומתעורר בדיוק בזמן כשהשליח עומד בדלת עם מוצר חדש לסקירה.
  • אוראל

    עם lg v10 שנה ו4 חודשים וגם לי היום הלך הלוח אמ 😥

  • tal simon

    פתרון שעולה 400 שח(באמצעות כסתח משפטי) למי שרכש ביבוא מקביל. לא נוגע באל גי יותר.

  • שי

    יום לאחר השקל ה LG4 רכשתי אותו ואחרי חודשיים החלה הבעית Boot התקשרתי לרונלייט הם תאימו לי שליח שאסף את המכשיר וכעבור 4 ימים קיבלתי את המכשיר שוב עם שליח לאחר שהחליפו לו לוח אם.
    נכון הייתה תקלה והייתי 4 ימים בלי מכשיר חדש שקניתי אבל אין ספק שהחברה לקחה אחריות במקרה שלי ונתנה לי שירות ראוי. זו הסיבה שלפעמים שווה לשלם 200 שקל יותר ולקבל אחריות יבואן רישמי ולא יבוא מקביל
    מבחינתי התקלה הזו הגדילה את האמון שלי ב LG ולא להפך

  • Yaron Grosman

    יש לי LG V20. כבר כמה חודשים.
    אני מאוד מרוצה ואין תקלות בכלל!!! מכשיר מושלם.

  • יובל ברקאי

    רכשתי את המכשיר באוגוסט 2015 אחרי שהיה לי lgg3 אבל אחרי שקניתי את הg4 הבנתי שהמקררים של lg יותר טובים אין חודש שהוא לא בתיקון וכל הזמן אין להם תשובות לדעתי צריך לתבוע את רונלייט שגם במדינה יתחיל לזוז משהו

  • david

    רכשתי את המכשיר בחו"ל ולא היו מוכנים לתקן לי מדהים איך לא תבעו עד עכשיו. המכשיר שוכב במגירה כאבן שאין לה הופכין .
    בכל מקרה הגיע הזמן שייקחו אחריות

    • tal simon

      כנל

  • Asaf Moraz

    לא יודע מה קורה בחו"ל אבל כאן בישראל כן טיפלו בבעיה. זאת אומרת שגם אחי, גם אשתי וגם חבר נזקקו להחלפת לוח האם ואצל כולם זה בוצע. אמנם המכשיר של אשתי הוא היחיד מבין השלושה שלא נרכש אצל יבואן רשמי ועל כך סבלנו כמעט 45 יום בהם המכשיר היה בתיקון, אבל לפחות פיצו אותנו במטען מקורי עם כבל ובסוללה נוספת והעניין טופל. החבר ואחי שרכשו מיבואן רשמי טופלו עד שבוע מעת מסירת המכשיר. לא נעים, לא יפה, מעצבן ומרגיז, אבל אף אחד לא התנער לחלוטין מהתקלה.

    • ‫אוריה גאון‬‎

      ואת זה הם התחילו רק ליפני איזה חצי שנה ולא יותר

  • ‫אוריה גאון‬‎

    הגיע הזמן באמת