העיתון הכלכלי Business Insider מדווח כי בגוגל מעוניינים לקבל נתח גדול יותר מהמכירות ה'פליי סטור' (Play Store), החנות המקוונת של החברה.

המצב הנתון היום הוא שגוגל מרוויחה "רק" 5% מכל מכירה של תוכן מחנות הגוגל פליי, בעוד ש-25% הולכים אל המפעיל הסלולארי ו-70% הנותרים מגיעים אל המפתח. על-פי הדיווח בחברה מעוניינים להגדיל את הנתח מהרווחים של חנות התכנים המקוונת ולהגדיל אותו דווקא על חשבון המפעיל הסלולארי ולא על חשבון המפתח.

הדיווח הגיע לראשונה בעקבות משא-ומתן שגוגל מנהלת עם מפעילות סלולאר בקוריאה זאת על-פי האנליסטים יוג'ין יונג (Eugene Jung) ובן שכטר (Ben Schachter). יונג טוען כי בגוגל מנסים להשוות את נתח הרווחים שלהם לנתח המפעילה ולהגיע למצב שבו הם מקבלים 15% מכל מכירה ו-15% הנותרים יגיעו לכיסם של המפעילות הסלולאריות. על-פי יונג משא-ומתן שכזה מתנהל עם מפעילות סלולאר נוספות גם מחוץ לקוריאה.

שכטר מעריך כי בחודש מאי האחרון לחנות המקוונת של גוגל כ-350 מליון דולר הכנסות, אלו ההניבו לגוגל "רק" 17.5 מליון דולר, במקום 52.2 מליון דולר על-פי החישוב החדש – כך שניתן להבין מדוע "בוער" לגוגל לפתוח הסכמים ולהגדיל את הנתח מהמכירות. מה שכרגע לא יודע (ולא ניתן להסיק מהדו"ח) הוא האם בכל מכירה גוגל מתחלקת עם המפעיל הסלולרי בהכנסות או רק בעסקאות שהחיוב שלהם מתבצע על-גבי החשבון של המפעיל הסלולרי.

שתף:
-פרסומת-
מנהל רשתות במקצועו והוא בעליו הגאים של ערוץ היו-טיוב The G3 Show. הוא גיימר, גיק וכל מה שבניהם. דעתן וחובב חפיצים מושבע. שי מחליף טלפונים כמו גרביים וכל כמה חודשים ניתן למצוא אצלו חפיץ חדש ביד. הדבר היחיד שהוא אוהב יותר מחפיצים הוא להשתמש במושגים עבריים (ידעתם שחפיצים הם גאדג'טים?). בזמנו החופשי המועט משמש שי כמקור מידע טכנולוגי ״של החבר׳ה״.