הידיעה הזו בטח תפתיע רבים: גוגל (Google), על פי דיווח ב-Wall Street Journal, מפתחת תוסף חוסם פרסומות לדפדפן Chrome (כרום). התוסף, אם בסוף ייצא לפועל, יוטמע בגרסה השולחנית והניידת של הדפדפן כאחד. ההערכה שגוגל רוצה ליישר קו עם המגמה של 'הקואליציה לפרסום טוב יותר' בה היא עצמה חברה, שמטרתה לקבוע מהו פרסום הוגן ומהו פרסום שנחשב פוגע מבחינת המשתמש, ובהתאם לכך, לאפשר למנוע את הצגת הפרסומות המטרידות תוך היכולת לאפשר לתארים כן להציג מודעות ולהרוויח כסף.

גוגל, ככל הנראה, רוצה למנוע ממשתמשים להתקין חוסמי פרסומות צד ג' שחוסמים את כל המודעות לחלוטין, ולצמצם את הנזקים שנגרמים לה מאי חשיפה לפרסומות באינטרנט.

כאמור, על הכוונת נמצאות בעיקר הפרסומות היותר מציקות כמו חלונות קופצים, סרטוני פרסומת שמתחילים להתנגן באופן אוטומטי עם עליית הדף, ומודעות שמשתלטות על כל העמוד עם שעון עצר שסופר לאחור עד הצגת הכתבה. לפי הדיווח, ובהתאם לקווים המנחים של הקואליציה, באתרים בהם יהיו מודעות לא הוגנות לצד הוגנות, גוגל תאפשר למשתמש לחסום את כל הפרסומות.

גורמים מעריכים שבכך מנסה גוגל לעוד, שלא לומר להכריח, אתרי אינטרנט להשתמש בממשק הפרסומות שלה, AdSense, כדי להבטיח שהגולשים אכן ייחשפו לפרסומות שעומדות במדיניות החסימה של החברה. נכון להיום, מרוויחה גוגל כ-60 מיליארד דולר בשנה מפרסומות, כאשר נתח השוק של Chrome נע סביב ה-50%. גוגל אף משלמת לתוספים חיצוניים כמו AdBlock סכומי כסף לא קטנים כדי להיכלל ברשימת הפרסומות המקובלות שלה.

שתף:
-פרסומת-
מאמין שכל מי שרוצה לדעת עליו משהו כבר גיגל אותו מזמן, זו בכל זאת המאה ה-21. הוא לא הרופא ולא קשור לשלמה.