בצעד מפתיע למדי הכריזה גוגל (Google) על יישום חדש בשם Inbox שמטרתו לארגן באופן אוטומטי את הודעות הדואר האלקטרוני והמטלות שונות ולסייע למשתמשים לנווט בעומס המידע.
מהודעת ההכרזה בבלוג הרשמי של ג’ימייל (Gmail) כי מטרת היישום היא להציג הודעות רלוונטיות ברגעים המתאימים. סונדאר פיצ’אי, ראש תחום מחלקת האנדרואיד בחברה, אף מציין בהודעה כי בעוד שירות הדוא”ל החל את דרכו לפני 30 שנה כדרך להעביר הודעות בין עובדי המשרד, הרי שכיום לכל אדם ועסק יש חשבון דוא”ל. על מנת למנוע מההודעות החשובות לאבד בשטף המידע פיתחה החברה את Inbox.
לא מדובר בעדכון ליישום הג’ימייל הקיים, אשר ימשיך להתקיים באופן נפרד, אלא באפליקציה חדשה לחלוטין. Inbox יציג בנוסף להודעות הדוא”ל גם מטלות ותזכורות במקום אחד. היישום מאפשר למיין הודעות על-פי הקשר. כך, לדוגמה, בקשות לתשלומים, קבלות או הודעות מהבנק יקוטלגו במארז מסוים. מדובר בשדרוג לאופן ארגון ההודעות האוטומטי שהוטמע בג’ימייל מוקדם יותר השנה. בנוסף, הודעות דוא”ל לא מופיעות רק כרשומות טקסט. אם הודעה מכילה תמונה או מידע רלוונטי אחר הוא יופיע בתצוגה המקדימה.
גם שירות התזכורות מוטמע ביישום, כמו גם רשימת מטלות, ושוב: לא מדבור רק ברשומה טקסטואלית, אלא ניתן להוסיף אליהן מידע נוסף. כך לדוגמה, בעת הוספה של שם בית עסק שקשור למטלה מסוימת יוצג מידע רלוונטי נוסף כמו מפת הגעה, שעות פעילות ומספר טלפון ליצירת קשר. ניתן גם לקבל תזכורות אודות הודעות דוא”ל מסוימות כך למעשה כאשר מתקבל הודעה ניתן לבחור האם להציג אותה מחדש בתיבה ולקבל לגביה תזכורת בזמן מאוחר יותר.
Inbox זמין להורדה כבר עתה מ-Google Play למכשירי האנדרואיד, או מ-AppStore למכשירי ה-iOS, אך על-מנת להשתמש בשירות יש לקבל הזמנה, בדיוק כמו לג’ימייל ב-2004. הזמנות ניתן לקבל מחברים או באמצעות שליחת הודעה לכתובת inbox@google.com.