למשחק ‘קולוניאל מרינס’ (Aliens: Colonial Marines) היו את כל הנתונים להפוך למשחק מוצלח בסדרת ה’נוסע השמיני’ לקונסולות הדור הנוכחי. הוא פותח על-ידי אולפן המשחקים המוערך ‘גירבוקס’ (Gearbox) אשר היו חתומים על סדרת משחקי ‘בורדרלנס’ (Borderlands) עם עלילה המתרחשת בין עלילת ‘הנוסע השמיני’ 2 ו-3 ונכתבה על-ידי בארדלי ת’ומפסון ודיוויד ווידל אשר היו בין הכותבים של ‘באטלסטאר גלקטיקה’. למעשה, העלילה אף נחשבת כקו רשמי שאושר על-ידי פוקס המאה העשרים, בעלת הזיכיון על סרטי ‘הנוסע השמיני’. בנוסף, פיתוח המשחק החל ב-2006 והיה נראה כי יוצרי המשחק לא לחוצים לשחרר אותו בפזיזות וב-2011 הוצג בתערוכת E3 הדגמה מרשימה של המשחק אשר כללה גרפיקה מרהיבה, תאורה דינמית ואווירה קודרת במיוחדת.
אולם מתברר כי המשחק ששוחרר השנה היה שונה באופן מהותי מההדגמה שהוצגה בתערוכת E3: הגרפיקה הרבה פחות מרשימה, האינטליגנציה המלאכותית של חברי החוליה לוקה בחסר והאווירה, כמעט ולא קיימת. הדבר גרם לשחקנים רבים לכעוס ותביעה ייצוגית בין פרסום שקרי הוגשה לבית הדין בקליפורניה כנגד המפיצה סגה והאולפן גירבוקס. “כל אחת מההדגמות המשחק בפועל מתיימרות להציג לשחקנים בדיוק את מה שהם היו קונים: משחק וידאו חדשני עם תכונות ואיכויות משחק ספציפיות מאוד” נאמר בכתב התביעה. “למרבה הצער עבור האוהדים שלהם דבר לא נאמר, וזה כולל את הצרכנים, מבקרים בתעשייה או עיתונאים.”
עוד נטען כי החברה פעלה בחוסר תום לב כשהיא לא הגישה למבקרי המשחקים עותקים של המשחק לפני שהוא הגיע לחנויות, מתוך כוונת זדון למנוע אפשרות שהמסקרים “יזהירו” את הצרכנים בפני המוצר המקולקל שלא דומה כלל לזה שהוצג קודם לכן.
וידאו: לפני ואחרי, כך נראה המשחק
(תמונה: Don’t hate the geek)
פשוט חוצפה!