פייסבוק (Facebook), כך מתברר מהדו”ח הרבעוני הראשון ל-2017 של חברת מחקר השווקים סנסור טאור (Sensor Tower), השתלטה כמעט לחלוטין על יקום האפליקציות בהיבט של כמות ההורדות, וזו מגמה שהולכת וגדלה כמעט בהתמדה מרבעון לרבעון. לפי הדו”ח, בהיבט הכללי שכולל את מספר ההורדות מ-Google Play ומ-AppStore יחד, כל ארבעת המקומות הראשונים שייכים לחברה: WhatsApp (ווטסאפ), האפליקציה של פייסבוק עצמה, אפליקציית ה-Messenger של פייסבוק ואז Instagram (אינסטגרם).
Snapchat (סנאפצ’ט) שממוקמת במקום החמישי הגלובלי הגיע למקום הזה בזכות העובדה שהיא ממוקמת באותו מקום בהורדות ב-Google Play. ב-AppStore, אפליקציית האמוג’י Bitmojy השתחלה למקום השלישי בין לבין ארבע האפליקציות של פייסבוק, אך במיקום הגלובלי היא הגיעה רק למקום העשירי.
נתונים אלו מתייחסים רק לאפליקציות שאינן משחקים, ולפי החברה צמח מספר ההורדות מ-11.9 מיליארד אפליקציות ברבעון הראשון של 2016 ל-13.5 מיליארד ברבעון הראשון שהשנה, שזו עלייה של 14%. ב-AppStore העליה בכמות ההורדות, במונחים של שנה לשנה, הייתה 5%, מ-4.5 ל-4.7 מיליארד, ואילו ב-Google Play הייתה צמיחה של לא פחות מ-19%, מ-7.4 ל-8.8 מיליארד אפליקציות שאינן משחקים.
אבל בהיבט של הכנסות, תמונת האפליקציות שמובילות את השוק שונה לחלוטין. כאן מוצאים את Netflix (נטפליקס) שמובילה באופן גלובלי וב-AppStore, את Tinder (טינדר) שממוקדמת שנייה בשתי החנויות אך שלישית באופן גלובלי, את HBO Now ועוד שרובן, להוציא אולי YouTube, לא מופיעות ברשימת המובילות מבחינת הורדות.
העלייה הגדולה של Netflix, שהובילה אותה לראשונה לפסגה הגלובלית, אינה חדשה, אבל עדיים היא מצליחה להרשים כל פעם מחדש. ברבעון הראשון של 2017 ההכנסות ברוטו הסתכמו ב-133 מיליון דולר, וזאת לעומת 34.6 מליון ברבעון הראשון של 2016 – עלייה של לא פחות מ-286%.