פייסבוק (Facebook) עובדת על רשת חברתית חדשה שמיועדת למגזר העסקי בשם Workplace, אשר מציעה לארגונים לרכז את כל התקשורת הפנימית שלהם ולמעשה להחליף אמצעים כמו דואר אלקטרוני או טלפונים. פייסבוק בחנה את הרשת מזה כשנתיים עם יותר מ-1,000 בתי עסק ברחבי העולם במהלך השנה האחרונה, וכעת היא משחררת אותה בבטא פתוחה.
Workplace (וורקפלייס) נראית ומרגישה, לפי הדיווחים, בדיוק כמו פייסבוק, כאשר ההבדל העיקרי הוא שכל העדכונים, הפוסטים והמידע שיופיע בפיד קשור רק לחברה שבה אתם המשתמש עובד בה. ניתן כמובן ליצור קבוצות, להעלות תמונות, לתייג אנשים וכל מה שאפשר לעשות בפייסבוק כיום. בנוסף Workspace משלבת אפשרות שדומה ל-Messenger, אשר נקראת Work Chat וזו מאפשרת ליצור שיחות וידאו או אודיו בין יחידים או קבוצות, כמו גם שידורים חיים מפגישות או ישיבות.
בנוסף מציעה Workplace יכולות מעקב למנהלי הרשת, אבטחה מוגברת עם שימוש בחיישני טביעות אצבע, ותמיכה בהתחברות בלחיצת כפתור. הרשת מתפקדת בלי קשר לגודל החברה, בין אם מדובר בשני מחשבים במוסך או בארגון מסועף עובדים.
עבור Workplace, פייסבוק תגבה מחיר של 3 דולר חודשיים עבור משתמש בחברות ובתי עסק בעלות לפחות אלף עובדים, 2 דולר לחודש עבור חברות של עשרת אלפים עובדים ודולר אחד לחברות בעלות יותר מ-10,000 עובדים. בנוסף מציעה החברה חיבור לתקופת ניסיון של 3 חודשים.
מה התשלום החודשי לחברות בעלת מאות עובדים ולא אלפים?
הרעיון יפה. אבל מצער שאין גירסה חינמית לעסקים קטנים. המתחרה שתציע גירסה כזו תיקח את הקופה (או לפחות שידרוג לפייסבוק הקיימת…).
כמו בחברות אחרות, גם פייסבוק יוצאים עם מוצרים רבים מדי, שמכסים את אותם תחומים, ללא אבחנה ברורה או יתרון מהותי.
עדיין לינקדאין תהיה ותשאר טובה יותר..
איך אתה יכול לכתוב משפט כזה אם מעולם לא השתמשת ברשת החדשה?
חחח…נכון.חיחי
כי קראתי על הרשת הזאת קצת יותר.. רואים שהיא לא משתווה ולא תגיע לקרסוליים של לינקדאין – כי היא רמה אחת מעל כולם.. גם מיקרוסופט ניסתה במהלך השנים 2009 ו-2011 ליצור רשת עסקית בסגנון לינקדאין ולא הצליחה – מה שהוביל לרכשיתה על ידה בסופו של דבר לפני מס’ חודשים..
וזאת כמובן בניגוד לסלאק שכפי שביל גייטס אמר – מיקרוסופט יכלה ליצור את אותה אפליקציה (באמצעות תוכנת הסקייפ שרכשה בשנת 2011) ואפילו עם יכולות משופרים – מאשר לרכוש אותה.. במקרה של לינקדאין זה לא היה כך היות וכל אלטרנטיבה שהם ניסו ליצור לה נחל כישלון צורם..
נכון שהמנייה של לינקדאין ירדה מעט השנה, אך החברה עדיין שווה.. ושווה המון.. וזאת הסיבה שמיקרוסופט רכשו את הרשת העסקית האדירה הזאת!! הם חשבו ועדיין חושבים שהם יכולים לקחת את הרשת הזאת צעד אחד קדימה ולהעניק לה את אותו גב כלכלי שלה הם היו צרכים כדי לקדם את כלל תכוניותיהם בעתיד..
מי שמחפש עבודה – תמיד המקום הראשון שאליו הוא ייפנה יהיה לינקדאין – ולא חשוב מה.. (בזכות הומוניטין שאותה צברה בתחום)..
פייסבוק טובה בתור רשת חברתית אך לא עסקית, ומוטב לה לעסוק במה שהיא טובה בה במקום לנסות ולהילחם בתחנות רוח כפי שעשתה מיקרוסופט ועוד רבים וטובים אחרים בזמנו..
בכ”מ, לא הייתי צופה לרשת העסקית החדשה הזאת מבית פייסבוק עתיד מזהיר, בלשון המעטה.. ומוטב שתפנה את משאביה לשיפור הרשת החברתית הקיימת שלה..
התגובה הזאת איננה באה לזלזל בפייסבוק היות ואני חושב שיש לה מוצרים מעולים כמו הרשת החברתית ומסנג’ר – אבל בכל הנוגע לרשתות עסקיות לא הייתי ממליץ לה להיכנס לתחום, היות ואין לה את הכשרון והניסיון הדרוש בתחום הספציפי הזה כדי להצליח.. ממליץ לה לרדת מהר מאוד מהעץ שאליו היא טיפסה..
מדובר בתחומים שונים לגמרי. וורקפלייס (משום מה נכתב ‘וורקספייס’) היא רשת עבודה משותפת, שמיועדת להתחרות ב-SLACK (ובשני מוצרים של מייקרוסופט שיוצאים לאחרונה למנויי אופיס 365, סקייפ לעסקים ו’יאמר’).
לינקדאין היא רשת חברתית ל*מחפשי עבודה* (ולאחרונה גם הדרכות מקצועיות – די חלשות, ככל שבדקתי), בלי קשר לעבודה נטו.
טוב תודה על ההסבר.. תחום נורא דומה :)
כן, לינקדאין רכשו את לינדה שנה שעברה.. אך אני מאמין שהיא עוד תשתפר בעתיד – בזכות הגב החזק שנותן לה עכשיו מיקרוסופט!
אני פחות אופטימי… לדעתי נדאלה הימר כאן על חייו המקצועיים: זו רשת חברתית שאין לה זכות קיום מול פייסבוק (הערך היחידי – ‘מקצוענות’, שאינה נתמכת באיזה תוכן מוסף, עדיין).
כן.. אבל מהעסקה הזאת אפילו גייטס התלהב – ולא פחות מממש מעורב בעסקה הנוכחית!! הוא זה שנשלח לנהל את המשא ומתן בין החברות!! ממש כמו נציג מטעם מיקרוסופט בעסקה חח
מלבד העובדה שהם לא מנסים להתחרות אחד שבשנייה – ללינקדאין יש בסיס יותר עסקי, ולפייסבוק הוא יותר חברתי.. לא שמעתי אף פעם על אדם רציני שיילך לחפש עבודה בפייסבוק.. בכ”מ בנושא העסקי – ידה של לינקדאין על העליונה!
כך שאינני חושב שמיקרוסופט עשו כאן טעות כלשהי, נהפוכו אולי בעתיד עוד נראה שזאת הייתה אחת העסקאות המשתלמות ביותר שהיו :)
מבחינת נאדלה זה היה ה”בייבי” שלו שהוא רצה לקדם, כפי שלבאלמר ה”בייבי” הייתה עסקת נוקיה הכושלת לכל הדעות D:
בכ”מ אני ממש מאמין ברכש החדש של מיקרוסופט, בניגוד לרכש הקודם שלהם..
תחשוב איך מיקרוסופט יכולה לשלב בלינקדאין את מוצריה ולהציע למשתמשים שירותים טובים יותר.. זה יעלה את רווחיות החברה שאותה היא קנתה.. מלבד העובדה שהיא יכולה להטמיע את הפטנטים שקיבלה מלינקדאין – בשאר מוצרי החברה!!
וזאת שלא נדבר על ה-Database שהיא קיבלה לידה – למעלה מ-400 מיליון משתמשים שתוכל להציע להם שירותי תוכנה שונים כמו אופיס, סקייפ לעסקים, CRM, ענן ועוד!!
היא תוכל להציע זאת לחברות (עסקים) ולמשתמשים כאחד!!