Facebook Workplace

פייסבוק (Facebook) עובדת על רשת חברתית חדשה שמיועדת למגזר העסקי בשם Workplace, אשר מציעה לארגונים לרכז את כל התקשורת הפנימית שלהם ולמעשה להחליף אמצעים כמו דואר אלקטרוני או טלפונים. פייסבוק בחנה את הרשת מזה כשנתיים עם יותר מ-1,000 בתי עסק ברחבי העולם במהלך השנה האחרונה, וכעת היא משחררת אותה בבטא פתוחה.

Workplace (וורקפלייס) נראית ומרגישה, לפי הדיווחים, בדיוק כמו פייסבוק, כאשר ההבדל העיקרי הוא שכל העדכונים, הפוסטים והמידע שיופיע בפיד קשור רק לחברה שבה אתם המשתמש עובד בה. ניתן כמובן ליצור קבוצות, להעלות תמונות, לתייג אנשים וכל מה שאפשר לעשות בפייסבוק כיום. בנוסף Workspace משלבת אפשרות שדומה ל-Messenger, אשר נקראת Work Chat וזו מאפשרת ליצור שיחות וידאו או אודיו בין יחידים או קבוצות, כמו גם שידורים חיים מפגישות או ישיבות.

בנוסף מציעה Workplace יכולות מעקב למנהלי הרשת, אבטחה מוגברת עם שימוש בחיישני טביעות אצבע, ותמיכה בהתחברות בלחיצת כפתור. הרשת מתפקדת בלי קשר לגודל החברה, בין אם מדובר בשני מחשבים במוסך או בארגון מסועף עובדים.

עבור Workplace, פייסבוק תגבה מחיר של 3 דולר חודשיים עבור משתמש בחברות ובתי עסק בעלות לפחות אלף עובדים, 2 דולר לחודש עבור חברות של עשרת אלפים עובדים ודולר אחד לחברות בעלות יותר מ-10,000 עובדים. בנוסף מציעה החברה חיבור לתקופת ניסיון של 3 חודשים.

 

שתף:
-פרסומת-
מאמין שכל מי שרוצה לדעת עליו משהו כבר גיגל אותו מזמן, זו בכל זאת המאה ה-21. אגב, הוא לא הרופא ולא קשור לשלמה.
  • yw71

    הרעיון יפה. אבל מצער שאין גירסה חינמית לעסקים קטנים. המתחרה שתציע גירסה כזו תיקח את הקופה (או לפחות שידרוג לפייסבוק הקיימת…).

    כמו בחברות אחרות, גם פייסבוק יוצאים עם מוצרים רבים מדי, שמכסים את אותם תחומים, ללא אבחנה ברורה או יתרון מהותי.

  • CoolR2

    עדיין לינקדאין תהיה ותשאר טובה יותר..

    • Eli Wainer

      איך אתה יכול לכתוב משפט כזה אם מעולם לא השתמשת ברשת החדשה?

      • tamir

        חחח…נכון.חיחי

      • CoolR2

        כי קראתי על הרשת הזאת קצת יותר.. רואים שהיא לא משתווה ולא תגיע לקרסוליים של לינקדאין – כי היא רמה אחת מעל כולם.. גם מיקרוסופט ניסתה במהלך השנים 2009 ו-2011 ליצור רשת עסקית בסגנון לינקדאין ולא הצליחה – מה שהוביל לרכשיתה על ידה בסופו של דבר לפני מס' חודשים..

        וזאת כמובן בניגוד לסלאק שכפי שביל גייטס אמר – מיקרוסופט יכלה ליצור את אותה אפליקציה (באמצעות תוכנת הסקייפ שרכשה בשנת 2011) ואפילו עם יכולות משופרים – מאשר לרכוש אותה.. במקרה של לינקדאין זה לא היה כך היות וכל אלטרנטיבה שהם ניסו ליצור לה נחל כישלון צורר..

        נכון שהמנייה של לינקדאין ירדה מעט השנה, אך עדיין היא שווה.. ושווה המון.. וזאת הסיבה שמיקרוסופט רכשו את הרשת העסקית האדירה הזאת!! הם חשבו ועדיין חושבים שהם יכולים לקחת את הרשת הזאת צעד אחד קדימה ולהעניק לה את אותו גב כלכלי שלה הם היו צרכים כדי לקדם את כלל תכוניותיהם בעתיד..

        • yw71

          מדובר בתחומים שונים לגמרי. וורקפלייס (משום מה נכתב 'וורקספייס') היא רשת עבודה משותפת, שמיועדת להתחרות ב-SLACK (ובשני מוצרים של מייקרוסופט שיוצאים לאחרונה למנויי אופיס 365, סקייפ לעסקים ו'יאמר').

          לינקדאין היא רשת חברתית ל*מחפשי עבודה* (ולאחרונה גם הדרכות מקצועיות – די חלשות, ככל שבדקתי), בלי קשר לעבודה נטו.

          • CoolR2

            טוב תודה על ההסבר.. תחום נורא דומה 🙂

            • yw71

              אני פחות אופטימי… לדעתי נדאלה הימר כאן על חייו המקצועיים: זו רשת חברתית שאין לה זכות קיום מול פייסבוק (הערך היחידי – 'מקצוענות', שאינה נתמכת באיזה תוכן מוסף, עדיין).

              • CoolR2

                כן.. אבל מהעסקה הזאת אפילו גייטס התלהב!!

                מלבד העובדה שהם לא מנסים להתחרות אחד שבשנייה – ללינקדאין יש בסיס יותר עסקי, ולפייסבוק הוא יותר חברתי.. לא שמעתי אף פעם על אדם רציני שיילך לחפש עבודה בפייסבוק.. בכ"מ בנושא העסקי – ידה של לינקדאין על העליונה!

                כך שאינני חושב שמיקרוסופט עשו כאן טעות כלשהי, נהפוכו אולי בעתיד עוד נראה שזאת הייתה אחת העסקאות המשתלמות ביותר שהיו 🙂