פיתוח אפליקציות לאנדרואיד (Android) מאז ומעולם היה בעייתי לעומת iOS. כשמדובר בפייסבוק (Facebook), עם מליוני לקוחות ברחבי העולם, עם מגוון רחב של מכשירים בעלי אינסוף מפרטים טכניים שונים, המשימה קשה בהרבה ביותר.

בפיתוח אפליקצית הפייסבוק בעבר, צוות הפיתוח הסתכל בעיקר על גרסת המערכת של אנדרואיד, ולפי כך פיתח את האפליקציה. ככל שהשוק הטלפונים החכמים התרחב, ככה הפיתוח החל לאט לאט לעבור לחומרת המכשירים ולא לתוכנה. כעת, בפייסבוק מסתכלים על המפרטים הטכניים כעל "שנים", כשבדרך כלל מדובר במפרט השיא של מכשירי הדגל שהיו באותה שנה. על פי הנתונים שפייסבוק מספקת, 66% ממשתמשי אפליקציית האנדרואיד שלה משתמשים במכשירים בעלי 'חומרה ישנה של שנת 2011 ומטה'. כזכור, בשנת 2011 ה-Galaxy S2 וה-iPhone 4S היו המכשירים המובילים, כשטכנולוגית המעבדים כפולי הליבה החלה להיכנס לשוק, וזכרון עבודה בנפח של 1 ג'יגה-בייט נחשב המון.

בחינת הפיתוח מנקודת המבט של החומרה מאפשרת לצוותי האנדרואיד בפייסבוק להסתכל על דברים משותפים אחרים, כגון גודל המסך ורזולוציה. עם אמות המידה הללו, פייסבוק יכולים לספק ביצועים חלקים ברחבי האפליקציה, החל מפוסטים בתזרים החדשות (News Feed) ועד לממשק התגובות. לדוגמה, במכשירים ישנים יותר לא היו הודעות וידאו מוטבעות רבות אם ידוע שהחומרה לא מריצה אותם בצורה חלקה.

בנוסף, פייסבוק מסתכלת על אילו רשתות סלולר המכשירים הללו רצים, ולכן גם הביצועים של האפליקציה אמורים להיות מותאמים לרשתות הסלולר הללו. בנוסף לביצועים, האפליקציה גם מזהה האם מכשיר רץ על רשת דור שני ישנה, או 4G החדשה או דור שלישי צפוף במדינת מתפתחת.

אחרי שכל הדרישות הללו נלקחו בחשבון, בפייסבוק עושים מאמצים להתאים את האפליקציה למגוון רחב של מכשירים על פי כל האספקטים הללו בכדי שאפליקצית האנדרואיד שלהם תעבוד היטב. בוידאו המצורף, שאורכו כשעה, פייסבוק מציגה את כל תורת פיתוח האפליקציה שלה לאנדרואיד. הוידאו האמנם ארוך, אך 13 הדקות הראשונות משקפות היטב את מה שקורה מאחורי הקלעים, ואיך פייסבוק מתגברת על הקושי הרב שבפיתוח אפליקציה לכל כך הרבה סוגי מכשירים שונים.

שתף:
-פרסומת-
כתב ומסקר ב-TGSpot ממאי 2010. חובב בעיקר את מוצרי אפל, ומתעסק בעיקר בה ובנושאים שמסביבה. בעל ניסיון רב באתר ובתחום הסלולר. מוטו בחיים: "Never give up on such a wonderful life".