כנראה שמנוחתם של מעט מאוד אנשים בתל אביב ומקומות אחרים בישראל הוטרדה עקב כך, אבל בסוף השבוע התרחשה חגיגה מבחינתם של כמה מיליוני גיימרים ברחבי העולם בעת שכנס BlizzCon השנתי של ענקית המשחקים האמריקאית Blizzard, המפתחת המוכשרת שכבשה את שוק משחקי ה-MMORPG (משחקי תפקידים המוניים) ועדיין שולטת בו ביד רמה, נערך לו בקליפורניה. זהו כנס שעבור המעריצים שלו הוא פסטיבל אחד ענק מכיוון שהוא משמש כבמה ל-Blizzard להכריז על כל הפיתוחים החדשים שלה לשנה הקרובה. זה גם אומר שעכשיו גם אפשר לעשות סדר בעניינים, אחרי תקופה של ניחושים וציפיות.

World of Warcraft ממשיך לגדול
מן הראוי שנתחיל קודם כל עם ספינת הדגל של החברה, משחק התפקידים ההמוני World of Warcraft שמביא לה עדיין כמה מיליוני מנויים משלמים. ב-BlizzCon נחשפה חבילת ההרחבה חדשה למשחק, שתיקרא World of Warcraft: Warlords of Draenor. חבילה זו, שהינה החמישית במספר, מתאפיינת בכמה תכונות ייחודיות בהשוואה לחבילות הקודמות. ראשית, במקום להתרחב באופן גיאוגרפי על ידי הוספת יבשת חדשה או שער לעולמות אחרים, ב-Warlords of Draenor המשחק יתמקד כולו במסע אחורה בזמן ויאפשר לשחקנים להשתתף באירועים היסטוריים שעיצבו את World of Warcraft, כפי שאנו מכירים אותו בהווה. מאפיין חדש אחר הוא האפשרות של כל שחקן להקים לדמות שלו מבצר, וגם לגייס דמויות NPC אותן ניתן יהיה לשלוח למשימות שונות כמו איסוף משאבים או ליווי כשומרי ראש אישיים.

 

בין החידושים היותר רגילים של Warlords of Draenor ניתן למצוא את העלאת הרמה המרבית של הדמויות ל-100, התמודדות עם שישה מבוכים חדשים והאתגרים הצפונים בהם, אזור חדש בו שחקנים יכולים להילחם זה בזה, ושיפורים גרפיים במודלים ובאנימציות של המשחק. כמו כן, מובטחת שורה ארוכה של הרפתקאות חדשות שיהיו מגוונות יותר, זאת לאור תלונות של המעריצים על כך שהתוכן בחבילה הקודמת, Mists of Pandaria, נטה לחזור על עצמו.

אבל World of Warcraft לא מסתפק במסך המחשב ומכוון פעמיו אל יעד שאפתני יותר – מסכי הקולנוע. העיבוד הקולנועי, הנושא את שמו של משחק התפקידים הפופולארי, יתמקד מבחינת העלילה דווקא באירועים שהתרחשו בתחילת הסגה, כאשר Warcraft היה בכלל סדרת משחקי אסטרטגיה. על הבימוי והכתיבה הופקד דאנקן ג'ונס ('קוד מקור'), בנו של הזמר והשחקן דיוויד בואי. הובטח שמצד אחד הסרט יהיה מבוסס על עלילה מקורית, אך מצד שני נזכה לראות כמה דמויות מוכרות מסדרת האסטרטגיה. הפקת הסרט תיעשה בשיתוף פעולה צמוד עם Blizzard, שתדאג בעיקר לצד 'האומנותי', כהגדרתה, כנראה כדי לוודא שהאורקים ב-CGI יראו גדולים, ירוקים ואכזריים בדיוק כמו שאנחנו אוהבים. הצפי ליציאת הסרט – לא לפני 2015, אבל לאור הנטייה המוכחת של Blizzard לדחות מועדי השקה עד שהמוצר יהיה מושלם, מדובר כרגע בלא יותר מהערכה גסה.

Warlords of Draenor, הטריילר

אין מנוחה לרשעים
לא רק World of Warcraft מתרחב, אלא גם מותג התפקידים Diablo. הבמה ב-BlizzCon נוצלה גם כדי להדגים חלקים מתוך חבילת ההרחבה הראשונה של המשחק, Diablo III: Reaper of Souls. החבילה, שעתידה לצאת גם לקונסולת ה-PlayStation 4, תציג פרק חדש בו על השחקנים לעצור את מלתיאל, מלאך שסרח ועכשיו זורע הרס ומוות בעולם מסיבותיו שלו.

המאפיין העיקרי שהוצג בכנס הוא מצב משחק חדש בשם Adventure Mode. אם בקמפיין העלילתי השחקן מוגבל לעבור במסלול מסוים כדי להתקדם במשחק, Adventure Mode הוא בעצם מצב 'ארגז חול' שמאפשר לשחקן לחוות את העולם של Diablo III כאוות נפשו בלי שום הגבלות. הרעיון הוא לתת לשחקן לחקור את עולם המשחק לפי ראות עיניו, כאשר כל האזורים והאתגרים פתוחים בפניו מראש. כדי לתבל מעט את החוויה, המערכת תייצר באקראי אזורים סודיים עתירי אוצרות גנוזים, כמו כן גם מיני-בוסים שעל ראשם מונחים פרסים שיהיו שווים את טרחתו של השחקן.

Diablo-3-Reaper-of-Souls-Wallpaper-5

Blizzard מסתערת על שוק ה-MOBA
מה קורה כשמאחדים את גיבורי כל המותגים של Blizzard תחת קורת-גג אחת? את התוצאה נזכה לראות ב-Heroes of the Storm, משחק חדש מז'אנר ה-MOBA שהוכרז במהלך הכנס.

אך קודם כל, הסבר קצר על הז'אנר הזה: MOBA, קיצור של Multiplayer Online Battle Arena, הוא הכלאה בין ז'אנר התפקידים לז'אנר האסטרטגיה – שני צדדים נלחמים במטרה להרוס את בסיס האויב. מצד אחד הצפייה במתרחש היא מלמעלה כמו במשחקי אסטרטגיה, אך מצד שני השחקן אחראי רק על דמות המצביא שבחר לייצג אותו בעוד האינטליגנציה המלאכותית אחראית על ניהול הבסיס והקרב. הז'אנר החל את דרכו כמצב משחק שפותח על-ידי מעריצי Warcraft 3, אך לאחר משפט מתוקשר וארוך נקנה על-ידי חברת Valve למרות התנגדותה של Blizzard ופותח למשחק עצמאי בשם Defense of the Ancients 2.

Heroes of the Storm ינסה לערער את שליטתו של DOTA 2 בז'אנר זה. איך Blizzard מתכננים לעשות זאת? לדברי החברה, המפתח יהיה בשינויים סביבתיים של שלבי המשחק – אם ב-DOTA 2 יש רק שלב אחד בסיסי וסימטרי, ב-Heroes of the Storm המפה "תיבנה מחדש" באופן רנדומלי לפני כל משחק ותשתול שוברי-שיוויון שיתבלו את שדה הקרב. לדוגמה, השחקנים יוכלו לאכלס מבצרים בנקודות מפתח כדי לעכב כוחות עוינים או לשכור צי ספינות שימוטט את הגנות האויב. הבעיה העיקרית של DOTA 2 היא במשחקים ארוכים ומתישים מדי בגלל חוסר יכולת להשיג יתרון מובהק על היריב, אך עושה רושם ש-Heroes of the Storm בדרך הנכונה לעקוף את מכשול זה. השאלה היא האם זה יספיק כדי להשתלט על השוק כמו ש-Blizzard רוצה. את התשובה נדע, לפחות חלקית, בבטא הפתוחה של המשחק שתחל מתישהו בחצי הראשון של שנת 2014.

המשחק שנעלם…
אז לסיכום, מה היה לנו השנה ב-BlizzCon? שתי חבילות הרחבה למותגים המצליחים, World of Warcraft ו-Diablo; פרטים חדשים על הסרט באורך מלא המבוסס על Warcraft; וחשיפתו של Heroes of the Storm, המשחק שאמור להיות לפחות דריסת הרגל של החברה בז'אנר ה-MOBA. למרות שמדובר בהספק מכובד לכנס אחד, בלט היעדרו מאור הזרקורים של מותג האסטרטגיה-מד"ב Starcraft 2. הפרק השלישי והסופי של הטרילוגיה נמצא בימים אלה בשלבי פיתוח, לכן תמוה שלא שוחרר שום מידע חדש בנושא. אולי Blizzard שומרת את Starcraft 2 כקלף בשרוול ל-BlizzCon של שנה הבאה?

צילומים: natetheape21

כתב: עדי פרל

שתף:
-פרסומת-
  • בולי

    נראים משחקים מעולים. חבל שאין זמן לזה :<