ARM הודיעה באופן רשמי על רכישת חברת התוכנה Geomerics שמטרתה לשפר את ההתנסות הגרפית שמספקות הפלטפורמות הנידות השונות, כולל הטלפונים החכמים והטאבלטים. החברה לא מסרה מהם תנאי ההסכם, אך אמרה כי החברה הנרכשת תמשיך לתפקד כגוף עצמאי בפני עצמו, כולל כל הקשרים הקיימים שיש לה כיום עם לקוחותיה.
Geomerics מספקת יכולות תאורה דינמית מתקדמות למשחקים, כולל שימוש בתאורה גלובלית שעוזרת להתמקד בפרטים המדויקים אותם דורש המשחק, וכולל אפשרות להשתמש בהצללות מתקדמות שמאפשרות להבחין בגוונים רבים. המנוע שמציעה החברה, Enlighten, כבר נכלל במספר משחקים מתקדמים כולל Battlefield 3/4 ו-Need for Speed: Rivals (שניים מהמשחקים שמופיעים בסקר סיכום השנה שלנו, מהרו להצביע אם עוד לא עשיתם זאת).
“הטכנולוגיות החדשניות שפיתחה Geomerics כבר מחוללות מהפכה בחווית משחקי הקונסולה ועתידות להאיץ במהירות את המעבר לגרפיקה פוטו-ריאליסטית גם בתחום הניידים” אמר פיט האטון, סגן נשיא בכיר וראש חטיבת עיבוד מדיה ב-ARM. “העצמת תיק המוצרים של Geomerics עם יכולות הגרפיקה של ARM ועם הכוח שלה בשוק יובילו לשינוי ניכר בחוויית המשתמשים בהתקני בידור והתקנים ניידים בעתיד”.
ARM, כזכור, לא מוכרת רק טכנולוגיית מעבדים, אלא גם טכנולוגיית שבבים גרפים בשם Mali. עם זאת היא נמצאת בשוק תחרותי בו AMD מתכוונת להשיק APU מבוססי ARM שיהיו משולבים עם שבבים גרפיים של Radeon מתוצרתה, ומצד שני אינטל (Intel) מציעה מערכות על שבב חזקות שכוללות שבבים גרפיים מתקדמים ממשפחת ה-Iris, כך שכדי לשמור על מעמדה ולהמשיך למכור פתרונות שלמים ללקוחותיה, היא צריכה לחזק אותם. התוכנה שמציעה Geomerics ככל אמורה להשתלב בטכנולוגיה המוטמעת בשבבי ה-Mali העתידיים.