המשחק Zuma Blitz בפייסבוק (Facebook), שהושק לאחרונה, הגיע לפי נתוני AppData לכמות של 3.9 מיליון משתמשים בממוצע לחודש, בערך שלושה חודשים לאחר השקתו. למעשה, בחודש הראשון לאחר יריית הפתיחה הגיע משחק הדקה חדש של PopCap למספרים הרבה יותר גבוהים, אבל גם ככה אין לחברת האם במה להתבייש.
Zuma Blitz הוא משחק שמבוסס על משחק הלהיט הממכר של PopCap שנקרא Zuma (זומה) שאף זכה בשנה שעברה למשחק המשך Zuma Revenge שהצליח לא פחות מקודמו, ובמרכזו צפרדע שיורה כדורים צבעוניים. המטרה: ליצור קבוצות של שלושה כדורים ויותר באותו צבע ולמנוע מהשורות הכדורים להגיע לבור בקצה המסלול. בכל שלב יש שתי שורות של כדורים שנעות אל עבר הבורות שלהן, ובדרך יש בונוסים שונים ומשונים.
ב-Zuma Blitz נשמר העיקרון הכללי של המשחק, אך הוא כאמור נמשך רק דקה בלבד, ובכל שבוע מוצג לשחקנים לוח משחק חדש. בהתאם לכך, יש בונוסים מעט אחרים, אך העיקרון המדליק של המשחק המקורי נשמר.
Zuma Blitz הוא המשחק השני של PopCap במסגרת של פייסבוק. הראשון, Bejeweled Blitz, משחק דקה שמבוסס על משחק הקז’ואל הכי נמכר בעולם ומאז ומתמיד, הוא גם מהמשחקים הכי ממכרים שיש כיום בספר המשחקים של פייסבוק.
כעת ב-PopCap עושים מאמצים כנים, אם לא לומר אדירים, לנסות להחזיר את כמויות השחקנים של Zuma Blitz שמתחילת הדרך, ובשבועות האחרונים הם מריצים מעין תוכנית טלוויזיונית בת כמה דקות שמתרכזת במשחק. למה מעין? כי כמו הרבה מאוד חברות אחרות בכל תחום כמעט שיש, התוכנית הזו “משודרת” ב-YouTube.
את התוכנית, תחת השם Zuma Blitz Tiki Talk, ניתן למצוא כפלייליסט בערוץ של PopCap ב-YouTube והיא עוסקת בכל מה שקשור למשחק, החל ביסודות שלו וכלה בהסברים לגבי המונחים השונים שלו והדרך להשגת בונוסים. המגיש הוא אחד מאנשי הפקה של המשחק, ובדרך כלל הם גם מנסים לספק בדיחה אחת או שתיים במהלך השידור.
אז אם אתם ממש אוהבים את המשחק וגם/או רוצים להתקדם בתוצאות שלכם, הנה עוד דרך שתאפשר לכם למצות את הפוטנציאל שלו.
ולסיום, כדי שלא תצטרכו לחטט ידיים, הנה דוגמה לאחד מהסרטונים:
פורסם לראשונה בספר המשחקים של פייסבוק, אתר האח של TGspot שעוסק במשחקי פייסבוק ובכל מה שסביבם.