לאחר מספר חודשים של בדיקות שהוגבלו למדינות ואזורים מסוימים, החלה יוטיוב (YouTube) בהשקה גלובלית של ״Shorts״, האלטרנטיבה שלה לטיקטוק (TikTok). מדובר בשירות לצילום סרטוני וידאו קצרים תוך שימוש בפילטרים ואפקטים שונים, בדרך כלל על רקע מוזיקלי.
ביוטיוב הכניסו מספר שינויים משמעותיים ב-Shorts לעומת גרסת הניסוי שהייתה זמינה עד כה: אורכו המקסימלי של סרטון וידאו בשירות התארך מ-15 ל-60 שניות, נוספו עוד מספר פילטרים חדשים המאפשרים לשנות את הצבע והאווירה של הסרטון, ונוספה מערכת אוטומטית ליצירת כתוביות אותה יכול היוצר לכבות אם מסיבה כלשהי איננו מעוניין בה.
את החשיבות הרבה של Shorts בעיני יוטיוב ניתן להבין מהמיקום הדומיננטי שהוחלט להעניק לשירות החדש. הוא מחליף את לשונית Explore שהופיעה עד כה בפס הניווט התחתון של האפליקציה, וכעת הפכה לכפתור בודד המופיע מעל הסרטונים במסך הראשי. אין כל אפשרות לבטל את השינוי או להשיב את המצב לקדמותו.
כתמיד אצל גוגל, ההשקה של Shorts תהיה הדרגתית ותעשה את דרכה לכלל המשתמשים לאורך הימים והשבועות הקרובים. כדי להיות בין הראשונים להנות מהשירות, כדאי להוריד ולעדכן את אפליקציית יוטיוב לאנדרואיד או ל-iOS לגרסה האחרונה, אם כי עדכון זה לבדו אינו מבטיח שמייד ניתן יהיה להשתמש בשירות החדש – יש להמתין בסבלנות שגוגל תפעיל אותו גם בצידה עבור אותו משתמש.