לאחר ההשקה של ה-Switch, הקונסולה החדשה של נינטנדו (Nintendo) המאפשרת לשחק הן בבית והן בחוץ, למדנו כי בחברה בחרו שלא לאפשר להוציא מידע מן האחסון המקומי, וזו בעיה של ממש.
הקונסולה כך מתברר, אינה תומכת בשמירות חיצוניות ולא ניתן להעביר מידע וקבצים בחיבור התקן, הפרופיל המקומי וקבצי השמירות, בין קונסולות Switch שונות או אל כרטיס הזיכרון. בנוסף, לנינטנדו אין שירות של גיבוי מידע בענן כמו לסוני (Sony) עם קונסולת ה-PlayStation 4 או מיקרוסופט (Microsoft) עם קונסולת ה-Xbox One.
את התוצאות של ההחלטה התמוהה הזו ‘הרגיש על בשרו’ אנתוני ג’ון אגנלו (Anthony John Agnello), כתב באתר הגיימינג +GamesRadar אשר מספר באריכות על תקלה שגרמה לקונסולת ה-Switch שברשותו להפסיק לעבוד באופן פתאומי. הקונסולה אומנם הוחזרה אליו לאחר שבוע, שכן התיקון היה במסגרת אחריות היצרן אך עם הודעה המציינת כי “בעקבות התקלה המידע שהיה מאוחסן על המערכת הפך בלתי קריא. כתוצאה מכך קבצי השמירה, ההגדרות המקומיות והקישור של המערכת עם חשבון הנינטנדו אבדו”.
My Switch has bricked. Error code screen locked on soft and hard reboot. Can't even access home screen. I have never had a console brick. pic.twitter.com/pY4oLmpX6Z
— Anthony John Agnello (@ajohnagnello) March 22, 2017
כך, מספר אגנלו, אבדו יותר מ-55 שעות משחק והתקדמות בכותר The Legend of Zelda: Breath of the Wild. עוד מספר אגנלו כי כרטיס הזיכרון שהוחזר אל הקונסולה אותחל באופן אוטומטי, כך שגם משחקים שנשמרו על כרטיס הזיכרון היה צורך להוריד מחדש.
אין ספק שמדובר בצעד מוזר, במיוחד נוכח העובדה כי קונסולות תוצרת נינטנדו כמו ה-3DS או ה-Wii U מאפשרות לגבות מידע על גבי כרטיס זיכרון או כונן קשיח חיצוני בחיבור USB. נראה כי עם ה-Switch החשש מפיראטיות גובר על חווית השימוש.