לפני כשנה, בסמוך לפיצוץ פרשת קיימברידג׳ אנליטיקה (Cambridge Analytica) והדלפת המידע האישי של עשרות מיליוני משתמשים בפייסבוק (Facebook), הבטיחה הרשת החברתית כי תשלב בקרוב כלי חדש שייאפשר ‘מחיקת היסטוריה’ בלחיצה אחת – הסרת כל המידע האישי אותו צברה פייסבוק אודות המשתמש לצורך התאמת פרסומות – ומבלי למחוק את החשבון כולו. מאז אותה הכרזה, לא פרסמה פייסבוק כל עדכון נוסף בנושא, למרות שהיא נאלצה להתמודד עם ביקורת הולכת וגוברת בכל הנוגע ליחסה לפרטיות המשתמשים.
השבוע חזרה פייסבוק להתייחס לאותו כלי. לטענת דיוויד וונר, מנהל הכספים של פייסבוק שהשתתף לאחרונה בכנס מדיה, האפשרות למחיקת היסטוריה תושק עוד השנה. הכלי ימחק את כל המידע שאותו צברה פייסבוק אודות המשתמש מפעילותו באתר הרשת החברתית, אבל גם מאפליקציות ואתרים אחרים המשתמשים בשירותיה של פייסבוק כדי לקבל בתמורה מידע אודות הרגלי המשתמשים.
וונר מודה כי האפשרות למחיקת היסטוריה עשויה להשפיע לרעה על רווחי החברה, שכן היא תקשה על התאמת פרסומות באופן אפקטיבי כבעבר. נראה כי בפייסבוק מוכנים לקחת את הסיכון, בכדי להימנע מהתערבות בוטה יותר של הרשויות בעסקיה. מועד ההשקה המדויק לתכונת מחיקת ההיסטוריה לא נמסר.