כפי שהבטיחה לפני כשבוע, לפני זמן קצר חשפה שיאומי (Xiaomi) את Mi Watch – השעון החכם הראשון המשווק תחת המותג הראשי שלה, המנסה להתחרות ראש בראש מול המוצר הפופולרי ביותר בשוק – אפל ווטש (Apple Watch).

המפרט, שלמעשה נחשף ברובו כבר בשבוע שעבר, כולל שבב Snapdragon Wear 3100 של קואלקום (Qualcomm), זיכרון עבודה בנפח גיגה-בייט אחד ואחסון מובנה בנפח 8 גיגה-בייט, מסך AMOLED בגודל 1.78 אינץ' שיכול להישאר פעיל ללא הפסקה ועדיין לסחוט 36 שעות פעולה מהסוללה בקיבולת 570 מיליאמפר/שעה – הקיבולת הגבוהה ביותר לסוללה בשעון חכם עד היום.

ל-Mi Watch גוף ריבועי באותו סגנון של שעון אפל, ברוחב 44 מילימטר בעל גב קרמי, כפתור עגול בצד ימין ורמקול ומיקרופון בצד שמאל, וקישוריות דור רביעי בעזרת eSIM מובנה, בנוסף ל-GPS, WiFi, בלוטות' ו-NFC.

Xiaomi Mi Watch goes official with MIUI-skinned Wear OS

Mi Watch הוא השעון הראשון אי פעם שמריץ את מערכת ההפעלה Wear OS מבית גוגל (Google) עם ממשק ייעודי של היצרנית, ובנוסף ל-40 אפליקציות מובנות כולל גם חנות אפליקציות נפרדת משלו.

החדשות הרעות הן שבשלב זה השעון יימכר בסין בלבד, החל מה-11 בנובמבר (יום הרווקים הסינים) במחיר של 1,299 יואן (כ-650 שקל). גרסת פרימיום בעלת גוף ורצועה מפלדת אל-חלד ומסך מצופה זכוכית גבישי ספיר תוצע תמורת 1,999 יואן (כ-1,000 שקל).

גם בלי שעון חכם ממותג, הצליחה שיאומי לכבוש השנה את המקום הראשון בשוק הצמידים והשעונים החכמים, לאחר שעקפה את אפל והשיגה נתח שוק של 17.3% ברבעון השני, לפי נתוני IDC. החברה מוכרת צמידים חכמים תחת המותג Mi Band, כמו גם שעונים חכמים תחת המותג Amazfit.