לפני נתוני חברת מחקרי השוק קנאליס (Canalys), ברבעון השני של 2021 איבדה אפל (Apple) לראשונה את מעמדה כיצרנית המחשוב הלביש הגדולה בעולם. החברה שעקפה אותה היא שאומי (Xiaomi), אם כי הפער בין השתיים אינו גדול: אפל מכרה במהלך הרבעון 7.9 מיליון מכשירים (19.3% מהשוק), ואילו שאומי 9 מיליון (19.6% מהשוק).
וואווי (Huawei) מסכמת את הרבעון במקום השלישי עם 3.7 מיליון מכשירים, פיטביט (Fitbit) של גוגל (Google) במקום הרביעי עם 3 מיליון, וסמסונג (Samsung) במקום החמישי עם 2.5 מיליון מכשירים. בקנאליס מציינים כי הנתונים הושפעו מכך שה-Mi Band 6, רצועת הכושר החדשה של שאומי, הושקה במהלך הרבעון השני, בעוד שאפל תשיק את הדור השביעי של Apple Watch רק מאוחר יותר השנה.
אולם ניתוח זה של הנתונים מתייחס לשעונים חכמים ולרצועות כושר, מוצרים הנבדלים זה מזה באופן מהותי ביכולותיהם ובמחיריהם, כמשתייכים לקטגוריה אחת. בניתוח המתייחס אך ורק לשעונים חכמים, מוסיפה אפל להוביל בפער גדול, עם 31.1% מהשוק. החברה הבאה אחריה, וואווי, מסתפקת ב-9%, ואילו גרמין (Garmin) מתברגת למקום הרביעי עם 7.6%. סמסונג מסתפקת במקום החמישי (7%). שאומי כבר נמצאת מחוץ לרשימת חמש הגדולות.
בקנאליס מדגישים כי להערכתם, המערכה הגדולה הבאה בתחום תהיה על האופן שבו רצועות כושר ושעונים חכמים מסוגלים לנתח מידע רפואי ולהציג אותו בזמן אמת ובאופן שיועיל למשתמש. כל הדגמים בשוק מגיעים כיום עם מערך דומה מאוד של חיישנים בעלי רמת דיוק גבוהה יחסית, כך שהיצרניות השונות ינסו להתבלט זו מזו בצד התוכנה והאפליקציות.
מה חשבנו על Mi Band 6? בביקורת המלאה
שוק ממש דינמי…
אפל מכרה 7.9 מיליון מכשירים (19.3% מהשוק) – שוק של 40.9 מיליון
ואילו שאומי 9 מיליון (19.6% מהשוק) – שוק של 45.9 מיליון
ובלי קשר, הכותרת מדברת על מחשוב לביש, מה קשורה הפסקה של שעונים חכמים?