מיקרוסופט (Microsoft) החלה היום בסדרת אירועי Xbox 20/20 ולראשונה חשפה קטעי משחקיות מתוך כמה מהמשחקים החדשים המתוכננים לצאת לקונסולת ה-Xbox Series X לקראת סוף השנה. המשחקים שנחשפו היום, בהם כותר חדש בסדרת Assassin’s Creed, משחק אימה אווירתי בשם Scorn ומשחק מירוצים חדש בסדרת Dirt, הם כולם משחקים שפותחו על ידי חברות צד-שלישי, ומכאן – אינם בלעדיים וצפויים לצאת במקביל גם לקונסולת ה-PlayStation 5 של סוני (Sony). בחודש הבא צפויה מיקרוסופט להעלות משדר נוסף, הפעם כזה שיוקדש למשחקים בלעדיים המפותחים על ידי צוותים בבעלותה.
וידאו: המשחקים שבדרך
בנוסף לחשיפת המשחקים עצמם, חשפה מיקרוסופט פרטים נוספים לגבי תקופת המעבר בין דור הקונסולות הנוכחי והחדש, והאופן שבו תנסה לשכנע את לקוחותיה לשדרג. במהלך התקופה הקרובה יכירו הגיימרים שני מושגים חדשים: Smart Delievery ו-Optimized for Series X.
משחק הנושא את הסמל Optimized for Series X, משמעו שהותאם במיוחד לחומרת הקונסולה החדשה על מנת לנצל את יכולותיה היטב. הכוונה היא לתמיכה בתצוגה ברזולוציית 4K, בקצב של עד 120 תמונות בשנייה (FPS), באפקטים חזותיים מרהיבים באמצעות טכנולוגיית Ray Tracing, ובזמני טעינה מהירים במיוחד. ואולם יש לציין כי המפתחים אינם מחויבים לתמוך בכל הטכנולוגיות הללו: די בהתאמה כלשהי לחומרה החדשה בכדי לזכות את המשחק בתגית הנחשקת.
באשר ל-Smart Delivery, מדובר במשחק הנמכר במעין “עסקת חבילה”: עותק יחיד שנרכש עבור קונסולת ה-Xbox One הנוכחית ישודרג באופן אוטומטי וללא תוספת תשלום לגרסה החדשה. חברות המשחקים מוזמנות לבחור האם הן מעוניינות למכור את מוצריהן במודל זה, או לדרוש תשלום נפרד על כל גרסה של המשחק. לפחות על סמך תצוגת המשחקים היום – נראה שרובן בוחרות בינתיים לבוא לקראת הלקוחות ולתמוך ב-Smart Delivery במשחקיהן.