לפעמים ממש מתסכל להיות ישראלי, ואני נשאר בהיבט הטכנולוגי – את כל השאר אני משאיר למקומות אחרים. בבוקרו של שבוע חדש גיליתי עוד סיבה להיות מתוסכל: מוטורולה (Motorola) החליטה להשהות את תחילת המכירה המוקדמת, ואת ההשקה בפועל, של המתקפל החוזר בסערה, ה-RAZR בגרסת 2019 עם אנדרואיד (Android) ועם מראה שממרחק של תמונות וסרטונים ממש עושה חשק.

“מוטורולה החליטה לשנות את התזמון קדם המכירה וההשקה כדי לעמוד טוב יותר בביקוש של הצרכנים. אנחנו פועלים כרגע לקבוע את הכמות המתאימה ואת לוח הזמנים כדי להבטיח שליותר צרכנים תהיה גישה ל-RAZR עם ההשקה”, נכתב בפנייה ישירה של החברה אל אלו שכן התעניינו כנראה במכשיר עד עתה.

ולמה אני מתוסכל? מי שעוקב אחרי האתר ואחרי הטורים שלי יודע כבר מיד למה, ועד כמה זה קשור למה שכתבתי כשטענתי ששוק הטלפונים הישראלי די משעמם.

אם יש מותג אחד שלא נמצא כיום בשוק המקומי שלנו באופן רשמי ויכול קצת לעורר בו עניין זה מוטורולה. כמו נוקיה (Nokia), יש לו ריח וטעם של פעם שעוד לא נס ליחו, ובמיוחד בהיבט של ה-RAZR המקורי שהיה כל כך פופולרי כאן בארץ בימים שהמחשב היה עוד בעיקר על השולחן ולא בכיס.

אבל משום הטלפונים של מוטורולה, שהמשותף ביניהם לאלו של נוקיה דרך אגב הוא ההסתמכות על גרסה נקייה של אנדרואיד, לא מגיעים לארץ, ואת האצבע יש כמובן להפנות ללנובו (Lenovo) – אני לא יודע מי מקבל את ההחלטות לגבי האפשרות להביא לארץ את הטלפונים של חברת הבת הצנועה אך מעניינת, ועכשיו אף יותר מתמיד, וממש לא משנה אם הגורם הוא מקומי, אזורי או גלובלי: אני באופן אישי מתקשה להבין למה זה לא קורה.

קרא עוד:  בשם העובדים: גם אינטל, ויוו ומדיה-טק מוותרות על MWC 2020

האם מישהו מפריע?

עד לפני שנתיים אולי אפשר היה לומר שהסיבה לכך שלנובו לא מביאה לארץ באופן רשמי את הטלפונים של מוטורולה היא שמסיבות היסטוריות, בלתי ניתנות לפתרון באופן נורמלי, זכויות הייבוא הרשמיות נותרו בידי יורוקום תקשורת גם אחרי שלנובו רכשה את החברה מגוגל (Google).

אבל כיום התמונה ברמה המקומית מאוד שונה בהיבט הזה אחרי הפירוק הרשמי של יורוקום. החסם הזה ירד מהפרק, ואלא אם הזכויות עברו כדרך פלא לחברה אחרת שמערימה קשיים, החסם היחיד שיש כיום זו החלטה של לנובו להביא את המותג לארץ.

כמובן שהכל מבוסס על נקודת ההערכה שלי שלמוטורולה יש סיכוי טוב להצליח בשוק המקומי בניהול נכון ושפוי, עם מחיר שמוצמד למחיר בחו"ל ככל האפשר ועם שיווק שמתבצע לפי הספר. יכול להיות שבלנובו חושבים לגמרי ההפך? שלא שווה להם להיכנס לשוק הישראלי בגלל סיבה כזו או אלף אחרות?

יכול להיות שגם אתם חושבים לגמרי להפך, או שגם לכם השם הזה עדיין עושה דגדוגים באצבעות?

פורסם לראשונה באתר החתול הטכני

-פרסומת-
עורך האתר, כתב וותיק בתחום המחשבים והטכנולוגיה. נמצא כאן בסביבה עוד לפני שהאינטרנט הפך למה שהוא היום. היה עורך של מגזינים רבים (כן, מאלה שהודפסו על נייר), כולל PC Plus, חי את העולם הטכנולוגי ומתעורר בדיוק בזמן כשהשליח עומד בדלת עם מוצר חדש לסקירה.