פתאום קם אדם בבוקר ומחליט שהוא כבר יכול להכין משחק עבור פייסבוק (Facebook). ולכל הנקרה בדרכו אומר הוא שלום תכירו את טטריסאנדס (TetriEnds), משחק שכבר על פי שמו ברור שהוא מבוסס על טטריס ועל חברים.
טוב, זה לא בדיוק אדם אחד, אלא ארבעה ושמותיהם סיוון בירנברג, יניב סלע, ערן אורלב וארז רוזבלום והם לא בדיוק רדפו אחרי אנשים ברחובות כדי לספר להם על המשחק שלהם, אבל יש להם משחק חדש שמשלב מוטיבים של טטריס עם דמויות של אנשים (ואת הסקירה הראשונית שלו ניתן לקרוא בדיוק כאן). הארבעה הם תלמידי “שנקר”, לומדים בתוכנית לעיצוב ופיתוח משחקי מחשב – תכנית של לימודי חוץ הנמשכת ארבעה סמסטרים על פני שנה שלמה. ולכבוד צאת המשחק החדש, ערכנו עימם ראיון קצר כדי להכיר את הנפשות הפועלות.
איך הגעתם לזה? הרי ישראל לא בדיוק מכה של משחקי המחשב…
“התלמידים במגמה באים ממגוון דיסציפלינות – הי טק, פרסום, עיצוב, תכנות, קולנוע. מה שמשותף לכולם זו האהבה והרצון לפתח משחקי מחשב”.
כן, אבל מהיכן זה נובע? אנחנו לא מדינה שידועה בייצור משחקי מחשב… בלי להגזים אפשר לספור את “המפורסמים” בתחום על יד אחת.
“זה לא ממש נכון – יש בארץ די הרבה מיזמים, שרובם מעסיקים לא מעט אנשים, ובכל מיני תחומים – גם פייסבוק, גם משחקי ילדים, גם סלולרי. ובכל מקרה, מכיוון שישראל היא מעצמת היי טק, יש גם לתחום הזה מקום. אנחנו מאמינים שאפשר להקים בארץ תעשיית משחקים משגשגת, וזו אחת הסיבות שמשכו אותנו ללימודים האלה – במיוחד עם הפלטפורמות הקיימות היום”.
הגעתם עם רקע בתכנות?
“לחלק מאתנו יש רקע בתכנות, אבל זה גם אחד התחומים שנוגעים בו במהלך הלימודים, בכל מקרה. כשאנחנו עובדים על פרויקט, בדרך כלל מתחלקים לקבוצות לפי ניסיון ותחומי ההתמחות של הסטודנטים. חשוב לומר שהלימודים לא נועדו ללמד תכנות או ללמד גרפיקה, אלא ללמד את הסטודנטים עיצוב משחקים – כלומר להיות מסוגלים לנהל פרויקט של פיתוח משחק מהשלב הראשון ועד הסוף”.
כמה זמן עבדתם על המשחק?
“חודשיים, פלוס מינוס”.
ואיך הגעתם אליו?
“התחלנו עם רעיון של פאזל אנושי, ולאט לאט העלינו עוד ועוד רעיונות ושינויים, עד שהגענו לתבנית של טטריס, ורצינו להוסיף עוד טוויסט למשחק שייחד אותו מול משחקים דומים”.
רוצים להפוך זינגה?
“אולי יום אחד… :)”.
את הראיון המלא ניתן לקרוא באתר ספר המשחקים של פייסבוק.