אחד הכלים החשובים ביותר עבור הצלחת קמפיין ממומן בגוגל, הוא רשימת מילות מפתח שליליות. לשימוש יעיל במילות מפתח שליליות יש חשיבות רבה בשל כמה סיבות: ראשית כל, מיקוד הלקוחות של הקמפיין יהיה טוב יותר כך אחוז ההקלקות על המודעות הממומנות יעלה. שנית, יהיו פחות קליקים לא רלוונטיים על המודעה, דבר אשר יוביל לחיסכון כספי ושלישית, כמות הקליקים הרלוונטיים על המודעה יגדל. אם אתם רוצים לדעת כיצד ליצור רשימת מילות מפתח שליליות לקמפיין הממומן שלכם בגוגל בצורה הטובה ביותר, כדאי שתקראו את המאמר הבא

כיצד לבחור נכון מילות מפתח שליליות בקמפיין ממומן בגוגל

על מנת לבחור בצורה הטובה ביותר את רשימת מילות המפתח השליליות לקמפיין שלכם, עליכם להביא בחשבון מספר פרמטרים:

  1. על אף שלא מעט מפרסמים בטוחים כי כדאי להם לרכוש בגוגל אדס במסגרת קמפיין ממומן בגוגל מילות מפתח הכוללות את שמות המתחרים שלהם, הרי שלא בהכרח מדובר בדבר חיובי. במקרים רבים ניתן לראות כי אחוזי הקלקה על מודעה הכוללת כחלק ממילות המפתח שלה את שמות המתחרים של המפרסמים, הינם נמוכים. בד בבד, המחיר על שמות המתחרים כמילות מפתח, לרוב יהיו גבוהים ולכן, מדובר בדבר לא משתלם. את שמות המתחרים לכם עדיף להגדיר כמילות מפתח שליליות בקמפיין שלכם
  2. יש להוסיף מילות מפתח שליליות בהתאם למגזר אליו המודעה פונה ובהתאם לשפה. כך לדוגמא: אם החלטתם לפרסם קורס כלשהו שמועבר בעברית בלבד, רצוי לשלול מילות חיפוש התואמות לשפה אחרת.
  3. יש להגדיר מילות מפתח שליליות גם בהתאם לגיל או למגדר. כך לדוגמא: אם המודעות שלכם מתאימות לקהל צעיר, במילות המפתח השליליות עליכם לכלול מילים כגון: בני הגיל השלישי, קשישים, מבוגרים ועוד.
  4. אם אתם משווקים מוצר כלשהו, אשר נכלל בקבוצת מוצרים דומים, חשוב להגדיר במילות המפתח השליליות של הקמפיין את כלל הרהיטים הדומים לו, על מנת להתמקד אך ורק במוצר עצמו. לדוגמא: אם אתם מוכרים שולחנות, עליכם לשלול מילות מפתח אחרות כגון: כסאות, כורסאות או כל סוג של רהיט אחר לבית.
  5. אם אינכם עוסקים בתחום של הצעות עבודה, חשוב מאוד שתגדירו כמילות מפתח שליליות במודעות שלכם את המילים: "דרושים", "עובדים" ועוד. מכיוון שלא מעט אנשים מחפשים עבודות ברשת, הרי שבהעדר הגדרת מילות מפתח שליליות הקשורות אל תחום חיפוש העבודה, המודעה שלכם עלולה להופיע בחיפוש של מחפשי עבודה ובשל כך, לגרור הקלקות לא רלוונטיות.

במאמר הנוכחי הבאנו מספר דוגמאות ליצירת רשימה מוצלחת של מילות מפתח שליליות לקמפיין ממומן בגוגל אדס, אולם, תמיד אפשר להמשיך ולדייק ביצירה של רשימת מילות מפתח שליליות שכן, לא פעם היא מהווה את הכלי היעיל ביותר לשיפור קמפיין מומן. על כן, כדאי להיוועץ באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום פרסום ממומן בגוגל.