קידום אתרים הוא ענף שהתפתח והשתנה באופן משמעותי בשנים האחרונות, אולם הוא עדיין נחשב לאחד מן המרכיבים החשובים והאפקטיביים ביותר בכל אסטרטגיית שיווק. עם זאת, עסקים רבים עדיין מתייחסים אליו בביטול, כבדרך אגב, כאילו שלא מדובר בכלי שיכול לעזור להם לצמוח, לשגשג ולטפח קשרים ארוכי טווח עם לקוחותיהם.
הדבר בא לידי ביטוי במיוחד כאשר מדובר בעסקים שהתקציב שלהם מוגבל, אבל דווקא אז עליהם לחשוב על השקעה בקידום אתרים. ואם עולה בדעתכם השאלה “למה בעצם עסק צריך להשקיע בקידום אתרים?”, אזי לשאלה הזו יש לא פחות משבע תשובות.
- כדי שיותר גולשים יגיעו לאתר
מחקרים מוכיחים כי קידום אתרים בגוגל מייצר יותר לידים מאשר מודעה מודפסת או שיווק באמצעות דואר אלקטרוני. זאת משום שאתרים שנמצאים בדירוג גבוה בתוצאות החיפוש נהנים ממספר רב של צפיות, ומכאן יותר הקלקות על ידי גולשים. במילים אחרות, ככל שהדירוג גבוה יותר, כך תנועת הגולשים הנכנסת לאתר תהיה גבוהה יותר.
אופטימיזציה של אתר במסגרת תהליך קידום אתרים מתמקדת בין היתר בשיפור היעילות של תיאורי מטא או תגיות כותרת מבחינת התאמתן לביטויי מפתח. הואיל והן אלה שמופיעות בתוצאות החיפוש של גוגל ושל מנועי חיפוש אחרים, אזי שיפור היעילות שלהן משמעו מספר הקלקות גבוה יותר ותנועה נכנסת אורגנית גבוהה יותר.
- כדי לבנות אמון מצד הלקוחות
קיים שוני רב בין שיווק באמצעות מנועי חיפוש לבין שיווק באסטרטגיות המסורתיות. כיום, אנשים נוהגים לחפש ברשת תשובות למגוון רחב של שאלות או לחפש מידע אודות מוצרים ושירותים; כאשר הם מוצאים את אתר העסק, הוא למעשה מהווה פתרון לבעיה שלהם – צעד ראשון לבניית אמון בקרב קהל הלקוחות.
על מנת לעשות זאת כמו שצריך, יש לוודא שאתר העסק מספק תוכן מעולה למשתמשים שלו, וכמובן שקל לנווט בו על מנת למצוא את המידע הדרוש בקלות ובמהירות. זכרו: לקוחות נאמנים הם לקוחות שמשקיעים זמן רב יותר בקשר איתכם, חוזרים לרכוש מוצרים או שירותים בעתיד וממליצים עליכם לחבריהם.
- כדי להשקיע באופן אפקטיבי באמת
אופטימיזציה של קידום אתרים היא אחת מן ההשקעות האפקטיביות ביותר שיש, משום שקידום אתרים משקיע בעיקר בלקוחות הפוטנציאליים ברגע שבו הם מחפשים את העסק, את השירות או את המוצר שלכם. קידום אתרים מביא לתוצאות לטווח ארוך, כך שאתם תמשיכו ליהנות מן הפירות גם זמן רב לאחר שהשקעתם בתהליך, חודשים רבים ואפילו שנים אחר כך.
- כדי ליהנות מהחזר השקעה אופטימלי
אחד היתרונות הבולטים של אופטימיזצייה של אתר לצורך קידום אתרים הוא היכולת לעקוב אחר שלל נתונים שונים ולקבל נתונים כמותיים ויקרי ערך שיכולים לשרת את העסק, כגון עליה בשיעור ההמרה, בתנועה או בדירוג. בעזרת המידע הזה, באפשרותכם לדעת מהו המסלול שהמבקרים עושים באתר עד להשלמת עסקת מכירה – נושא קריטי במיוחד עבור אתרי מסחר אלקטרוני, משום שכך ניתן ללמוד אודות התנהגות הלקוחות המשתייכים לקהל היעד.
- כדי שאנשים ימצאו את האתר שלכם
אתר העסק הוא נקודת המפגש הראשונה בין קהל הלקוחות המקוון שלכם לבין העסק. כתוצאה מכך, האתר יכול לייצר עבורכם לידים איכותיים ואף למשוך משקיעים ושותפים פוטנציאליים – אבל תחילה עליהם למצוא את האתר שלכם ברשת. איך הם יעשו זאת? קידום אתרים הוא זה שיחבר ביניהם לבין האתר.
- כדי לתכנן אסטרטגיית שיווק לטווח ארוך
לקידום אתרים יש יכולת להביא תוצאות טובות בתוך זמן קצר, אבל בשימוש נכון האופטימיזציה יכולה להיות יעילה לטווח ארוך מאוד ולהמשיך להביא את ההחזרה זמן רב לאחר שההשקעה כבר הסתיימה, לעיתים אפילו שנים רבות אחר כך, בכל פעם שגולש כלשהו יקליד בשורת החיפוש ביטויי מפתח שרלוונטיים לכם.
- כדי לבנות תדמית של אמינות ואמון
קידום אתרים יכול להפוך את העסק שלכם למותג מוביל, מוכר וחזק. בכל פעם שמישהו יחפש ביטוי מפתח שקשור לנישה העסקית שלכם, האתר שלכם הוא זה שיהיה בחוד החנית של תוצאות החיפוש. עובדה זו לבדה תסייע להגברת תדמית האמינות שלכם, ואם אתם גם מציעים את הפתרון הנכון למבוקשם את הגולשים – השמיים הם הגבול.