כן, האינטרנט נכון לנו מאד, עסק, אגודה, עמותה גוף עסקי או מוסדי חייב להיות בדיגיטל, “אתה לא שם אתה לא קיים” אין עסק ובמאמר הזה אני אכתוב על עסקים שיכול להרשות לעצמו שלא להיות באינטרנט.
יש כל כל יתרונות באינטרנט ובדיגיטל שפשוט זה יהיה “פשע” לעסק או לחברה שלא נהיה שם.
פרסום, תדמית, מיידע, קטלוג מוצרים, מאמרים מקצועיים, הפניות למאמרים של מומחים בתחום בו העסק/חברה עוסקת, שירות לקוחות קצרה ומוכרת, שילוב של SMS לקשר קבוע עם לקוחות, למבצעים, למענה לשאלונים, לבחינת אפקט הפרסום, לבנות אסטרטגיה בעקבות המידע שנשאב מהאינטרנט (רגע על תפסיקו כאן לקרוא את המאמר, מחכה לכם הפתעה מעניינת בהמשך) ובכלל הניסים והנפלאות שהאינטרנט יקדם לנו את המכירות, ינהל לנו את העסק, יקל עלינו את הניהול, את הייצור ובכלל אינטרנט זאת המצאת היקום.
כפי שכבר ציינתי מאמר זה מדבר רק על פונקציה אחת מכלל יתרונות האינטרנט וזה הפרסום, השיווק והמכירה.
שופרות הפרסום של פעם
האינטרנט היום, לאחר שפרץ בשלושת העשורים האחרונים הפך להיות לחלון הראווה של כל עסק ועסק, ולשופר הפרסום והמיתוג שלו. נגמרו הכלים השיווקיים של פעם: עיתונות, פליירים (למרות שאני לא מספיד את הפליירים) מקומונים, ירחונים (אולי ירחונים מקצועיים המודפסים בפרינט אבל גם מופיעים באתר האינטרנט של העסק/חברה.) אך לא ניצחו את הפרסום בדיגיטל הטלוויזיוני שם הפרסום חזק מאד ומשפיע על דעת קהל וכלי מכירה אדיר. לא לכולם הוא מתאים אבל לחברות ענק או כאלה המוכרים לציבור הרחב הן בסרטוני Hard sales והן בסרטוני מיתוג הם עושים את העבודה שלהם טרתי משמע. עד כאן המדיות הישנות והמדיה החזקה הלא היא הטלוויזיה.
שופרות הפרסום היום
אז אנחנו מבינים שהאינטרנט הוא הכלי פרסום ושיווק שלנו לעסק הקטן, לעסק הגדול, לעסקים של בעלי המקצועות החופשיים, שהרי אנחנו יודעים שעסק שלא מפרסם כמוהו כעסק שלא קיים. באמצעות הרשתות החברתיות אנו מסוגלים לנהל פרסום ממומן או פרסום לא ממומן אשר יכול להעשיר אותנו עם לקוחות, מנועי הפרסום של הרשתות החברתיות קלות למשתמש, בעלות פונקציות מכרתיות מדויקות לאין שיעור, לדוגמה: (אני רוצה לפרסם לקהל בגילים של בן 20 ל- 30 הגרים בעיר חדרה ואשר התענינו בעבר במוצר שאני מוכר, אני רק צריך לתת פקודה למנוע הפרסום והמסר שלי יגיע עד האדם אותו רציתי ללכוד ולעניין בהצעה העסקית שלי) אני מוכר מוצר או שירות ומבקש שכל מי שיבקש מוצר זה יגיע גם אל האתר שלי מנוע החיפוש של Google יביא אותו אלי, אני רוצה לפרסם מוצר בטלוויזיה אך העלות “מטורפת” (לעסקים מסוימים), אני יכול להכריז בשופר הטלוויזיוני, פרסום קצר בטלוויזיה ואקרא ללקוחות לקבל את המענה ב- Google. “אדיר”
הקורונה
לא נוכל שלא להזכיר את המהפכה הטקטונית שהעולם עובר קרי הקורונה, ברגע אחד התהפך העולם, כל מה שידענו עד הקורונה אנחנו לא יודעים מה יהיה אחרי הקורונה, ומאחר והמאמר שלי עוסק בתחום האינטרנט לעסקים אז ארחיב בתחום זה.
ההתקדמות של האנושות בשימוש באינטרנט היא גבוהה לאין שיעור, אחרי שאנשים עסקים הבינו איזה כוח יש לאינטרנט הגידול בהקמת אתרי אינטרנט מושקעים הפכו ללחם חוק כל עסק או חברה, וכך הרשת הלכה והתנפחה במיליוני אתרים, רוב רובם של העסקים התחילו להבין את הפוטנציאל של אתר האינטרנט, חברות בנו את המודל העסקי שלהם רק על אתר האינטרנט שלהם יחד עם זאת גם מנועי החיפוש והרשתות החברתיות כולל כל הפורטלים האינטרנטיים שיפרו את פלטפורמות הפרסום שלהם והביאה אותם למצב של רוויה +++, כל עסק אחרי הקורונה הבין שעשה טעות שלא היה לו אתר מכירתי פעיל ובריצה מטורפת רצים עכשיו עשרות אלפי עסקים לפתוח אתר אינטרנט מכירתי. ומכאן מתחיל הפאנץ..
כמה עובדות
- לעולם הווירטואלי נוספים מדי יום ביומו מיליונים של אתרי אינטרנט.
- בוני האתרים צצו בעשורים האחרונות כפטריות אחרי הגשם.
- הקטגוריות העסקיות באינטרנט הלכו וגדלו הלכו והתפתחו וכאשר אתם מבקשים ממנוע החיפוש שימצא לכם מסעדה יופיעו מיליונים של תוצאות.
- מנועי החיפוש השתכללו ומשתכללים מדי דקה בדקה.
- תרגיל שיווקי מדהים ומבטיח הינו ה-REMARKETING (שפירושו אם אתה נכנס לאתר מסוים, האתר זוכר שביקרת אצלו ואז באמצעות מנוע החיפוש של גוגל לכל אשר תפנה במדיה תמיד תראה פרסום של האתר שביקרת בו לפני שבוע, חודש, חצי שנה ושנה עד שייצא לך מהחורים של האוזניים והאף גם יחד.
- לפי מחקרים אנו יודעים כאשר לקוח מחפש מוצר או שירות מסוים הוא מקליד בגוגל את מילת החיפוש, ואז הוא מקבל מיליון דפים כאשר בכל דף יש 4 או 5 מודעות בתשלום ו-10 מודעות שהגיעו בגישה אורגנית הווה אומר אתרים אשר נבחרו בקפידה ע”י האלגוריתם של מנוע החיפוש ולפי הפרמטרים הסודיים שלו. כל זאת על מנת לענות בשלמות מקסימלית על מבוקשו של המקליד.
- מקליד בקושי עובר לדף השני בתור, את החלטתו הוא מקבל מהתוצאה הראשונה בפרסום האורגני או השנייה השלישית והרביעית, מעבר לזה הוא כבר לא ממשיך לחפש ברוב המקרים.
וכאן הבעייה המרכזית.
אתה רוצה לקרוא חדשות, אתה נכנס לאחד מהפורטלים המובילים באינטרנט ומייד קופצים לך: פרסומות שהפורטל מכר, פרסומות שמגיעות עליך מהאתרים שביקרת בהם בעבר, כתבות שיווקיות כאשר אתה בטוח שהם כתבות אמיתיות ונוצר מצב שמרוב הריבוי של הפרסומות ומאמרים ממומנים אתה פשוט לא רואה את הפרסומים ומתרכז במה שאתה רוצה לקרוא, אתה נאלץ לעשות X על כל פרסום, הדבר דומה לאדם שנכנס למבוך המפלס את דרכו לכוון היעד, זה נשמע נורא אבל זה נכון, אנחנו יותר עסוקים בלהתעלם ולהביס את כל הפרסומות מאשר לקרוא את הידיעה שרצינו לקרוא, לפעמים כבר שוכחים מה רצינו לקרוא…
נחזור רגע למטרה העיקרית שלשמה כתבתי את המאמר.
- זה לא מספיק רק להשקיע באתר אינטרנט
- אתר אינטרנט לא יכול לחיות בפני עצמו
- אתר אינטרנט לא יכול להישאר במדבר לבדו
- אתר אינטרנט חייב פרסום
- הפרסום באינטרנט לא יקר אבל גם לא זול.
- ההשקעה באתר היא לא ההשקעה היחידה
- נוספים לה עוד עלויות רבות של פרסום בוורסיות שונות
ואחרי כל זה, ואחרי כל ההשקעה, ברגע האמת הלקוח אליו אתה פונה “פשוט מתעלם ממך” העיין שלו לא רואה אותך, ואם במנוע החיפוש מדובר הרי הזכרנו 4 עד 5 מודעות ממומנות ו-10 מודעות אורגניות שגם הם עולות ממון רב.
אז לפני שאתם הולכים להשקיע באתר מכירתי העולה ממון רב קחו בשקלול את הוצאות הפרסום והקידום של האתר ועל תאמינו שאומרים לכם שצריך 2 מאמרים לכתוב בחודש ועוד הרבה סיפורים שחלק מהתעשייה הזאת מציעה ללקוחותיה.
בלבלתי אתכם? צרו קשר
המאמר נכתב על ידי דורון עמית – ייעוץ עסקי: 50 שנות ניסיון בעולם העסקים!