סמסונג, נוקיה, מוטורולה, בלקברי, אפל, LG ועוד רבות וטובות אחרות, הן חלק קטן מיצרניות הסמארטפונים השונים המעוניינות לגשת אל ליבו (ואל כיסו) של הצרכן ע”י מתן מגוון רחב של אפשרויות והטבות שונות. על פניו, נראה כי לנוכח התחרות הרבה כל שנותר למשתמש הממוצע הוא לבחור את החברה המועדפת עליו. האמנם?
אילו בשנת 2007 היו מספר חברות בלבד אשר יצרו מכשירי סמארטפונים, הרי שכיום ההיצע גדול מן הביקוש, דבר שמותיר את אפשרות הבחירה בידי הצרכן הפשוט הממוצע. אולם, נראה כי עדיין ישנה חברה אחת שמצליחה לשמור על אופייה ועל מעמדה בשוק הסלולר הפורה. ואכן, לפני מספר שבועות, ראינו כי משתמשי האייפון הם הנאמנים ביותר ומרביתם לעולם לא ישקלו להחליף למכשיר שאינו אייפון, אך טרם ראינו מהו היחס לעומת חברות ויצרניות אחרות.
עפ”י מחקר שנערך בין כ-3,000 מחזיקי סמארטפונים מיצרניות וחברות שונות עולה כי 78 אחוזים מבעלי המכשירים שהחלו את השנה עם מכשיר מדגם אייפון, שדרגו במהלכה לדגם חדיש יותר של אייפון- ולו רק בזכות לוגו התפוח הטבוע על גבו של המכשיר. לעומת זאת, גם אצל מתחרתה הוותיקה, חברת סמסונג, קרוב ל-60 אחוזים החלו את השנה עם דגם כזה או אחר של מכשיר מתוצרת החברה הקוריאנית ושדרגו אף הם במהלך השנה למכשיר חדיש יותר- של סמסונג כמובן. בפער לא רחוק מהן ניצבת חברת LG עם 37 אחוזים מהנשאלים שהצהירו כי החליפו מכשיר במהלך השנה למכשיר חדיש יותר, אף הוא של חברת LG, כאשר הסטטוס בין חברות HTC ונוקיה כמעט זהה לחלוטין עם יחס של קרוב ל-30 אחוזים.
באופן שאינו מפתיע במיוחד, סוגרות את הרשימה חברות סוני (24%) מוטורולה (22%) ובלקברי, ש-21 אחוזים מהנשאלים הודו על נאמנות למותג הקנדי. למען הסדר הטוב, נציין כי המחקר נערך במהלכה של שנת 2013 אשתקד, טרם רכישתה של מוטורולה ע”י חברת לנובו וטרם כנס ה-MWC השנתי- כך שהתוצאות יכולות להשתנות באופן משמעותי.
אז מה ניתן ללמוד מהמחקר ? לא הרבה, אלא רק חיזוק העובדה שמשתמשי האייפון הוותיקים נאמנים יותר ממשתמשים אחרים, ולו רק בגלל סמל היוקרה והססטוס.
האייפון נוח… לסבתות… כל מי שאיי פעם עשה העתק הדבק(ידוע בתור מישהו שאינו ממש לא מבין כלום במחשבים) במחשב בשבילו אייפון זה אחד הסיוטים הכי נוראיים. אוקיי הוא עובד חלק ו…זהו… הוא מפעיל מערכת הפעלה מאוד מסורסת בו בזמן שאנדרואיד נותן לך מחשב מלא לכל דבר ועניין.
לפי דעתי אם אין לך גישה למערכת הקבצים המכשיר לא שווה כלום. הורדת מסמך. ועכשיו אתה רוצה לשלוח אותו אם יש לתוכנות גישה לקבצים זה פשוט עניין של לבחור בו ואם זה כמו באייפון שאין גישה ומפתח האפליקציה “לא חשב על זה” אתה לא יכול לעשות את זה. בו בזמן שבאנדרואיד הכל נגיש להכל.
הממשק באנדרואיד לפי דעתי הרבה יותר אחידכפתור התפריט דואג לכך שכל מה שאתה צריך נגיש.
תפריט ההגדרות של אנדרואיד הרבה יותר מסודר ונוח משל האייפון וכיום בנקסוס 5 המערכת גם חלקה ויציבה כמו האייפון.
הכל פשוט לפתוח ולזרוק פנימה קבצים.
חברה,
למשתמשי IOS אין אלטרנטיבה. הם תקועים עם אפל ויחליפו אייפון באייפון.
למשתמשי אנדרואיד יש אלוטרנטיבה. היום הם עם סמסונג 5S ומחר עם סוני Z2.
זה כל ההבדל.
צריל לבחון מעבר בין פלטפורמות IOS לאנדרואיד וליהפך.
.
חוצמיזה, אם רוצים ללמוד קצת על משתמשי IOS, כדאי לקרוא כאן:
http://www.telegraph.co.uk/technology/apple/10632787/iPhone-owners-admit-having-blind-loyalty-to-Apple.html
תגובה ממצה ואיכותית, אהבתי במיוחד את הסגנון שלך.. כי עדכונים שוטפים אין בנקסוס או סדרת GPE, אין את הHTC ONE שנבחר למכשיר הטוב ביותר של 2013, העיקר ש”אנדרואיד זה לקופים”.
אייפון זה כמו מקלדת של COMFY- מקלדת לגיל הרך, מפשטים את הכל עד המקס’ עבור המאותגרים טכנולוגית.
אנדרואיד זה לקופים
לך על אייפון ותהנה ממכשיר מעוצב היטב מחומרי גלם מעולים
עדכונים שוטפים בלי תלות במדינה\יצרן
מערכת הפעלה פשוטה וקלה לתפעול עם עיצוב מוקפד
רק אפל מייצרת את מכשירי הios ברור שזה בלי תלות ביצרן
שחכת להוסיף שהסוללה שם מספיקה לחצי יום ואחרי כל עידכון היא נהיית יותר גרועה
זה די ברור. האייפון נוח לאנשים שאין להם כוח להתעסק בשטויות ואפשר לסמוך עליו הרבה יותר מאנדרואיד.
מי שיש לו אייפון לא יכול לעבור לחברה אחרת ולהישאר עם אותה נוחות, אבל מי שיש לו אנדרואיד יכול לעבור ליצרנית אחרת ורוב הדברים שהיה רגיל אליהם ישארו אותו דבר.
סליחה מי אתה שתגיד שהאנשים ששומרים אמונים לאייפון עושים זאת רק בגלל המותג ?
לי היה את כל סדרת הגאלאקסים מ1-4 ובאמצע היה לי אייפון 4s ועכשיו 5s ואני אשמור אמונים לאפל לא בגלל המותג אלא בגלל שזה המכשיר הכי טוב ונוח שנתקלתי בו..
אז מי אתה שתשפוט לרוב האנשים בכלל לא אכפת ממותגים
אני עם סמסונג גמרתי בגלל מדיניות העידכונים הדפוקה שלהם.
המכשיר הבא HTC
זה רק אני או שהסיבה לשדרוג כלל לא מצויינת?
איפה רואים כמה שדרגו או לא עברו לחברה אחרת *רק* בגלל המותג?