בצד השני של העולם, באזור עם האנשים בעלי העיניים המלוכסנות, יש עולם אינטרנט שלם שאנחנו לא מכירים. החל ממנוע חיפוש אחר, רשת חברתית שונה וגם אפליקציה להודעות מיידיות שונה מאלו שאנו מכירים. זוהי WeChat, המתחרה הכי גדולה של פייסבוק בתחום ובמקום השני אחרי וואטסאפ ולפני פייסבוק מסנג’ר.
מה שהפך את WeChat לכל כך פופולרית היא כנראה שרבים במזרח השתמשו בה להיכרויות אבל לא רק: היא מספקת מגוון שירותים מקומיים כמו הזמנת תור לרופא, תשלום חשבונות ועוד. ניתן לבצע העברות כספים בין חברים, לפנות באופן רשמי לחברות מסחריות וכי החל מ-2013, גם משתמשים מעבר לגבולות המזרח יכולים לפתוח חשבון ולהשתמש בשירותיה השונים. היא זמינה לכלל הפלטפורמות הניידות, כולל גם דרך המחשב או ברשת, כך שהיא קלה ונגישה מאוד לשימוש.
חברת Tencent הסינית המתפעלת את האפליקציה הפופולרית אמרה כי בסוף 2015 היו 697 מיליון משתמשים ב-WeChat והערכות כי כיום המספר עבר את ה-700 מיליון לכל פחות. מדובר בעלייה של 39 אחוז משנה לשנה וכי בקצב הזה, נראה כי בסוף השנה הנוכחית היא יכולה לעקוף את זו של פייסבוק. Tencent היא גם מפעילת האינטרנט הגדולה בסין ובבעלותה בין היתר גם אפליקציית מסרים מידיים נוספות כמו QQ הנחשבת גם היא לפופולרית אך פחות מ-WeChat: “שתי הפלטפורמות ממשיכות להתפתח ולהשתפר ומחזקות את מיקומן כיישומי הצ’אט המובילות בסין”, אמר יו”ר החברה בהצהרה לעיתונות.
מה יקרה בעתיד? פייסבוק לא מתכוונת לשבת בחיבוק ידיים וכי את 19 המיליארדים שעלתה לה וואטסאפ, היא מתכננת להפוך ל-WeChat של המערב, לא פחות.
https://www.youtube.com/watch?v=N_EfrRxJ8GU