חברת סקרי השוק Strategy Analytics פרסמה סיכום לנתוני המכירות בקטגוריית השעונים החכמים בשנת 2018. לפי המספרים אותם אספה החברה, מוסיפה אפל (Apple) להוביל את הקטגוריה, עם מכירות של כ-22.5 מיליון שעונים נתח שוק של כ-50 אחוז מהשוק. אולם במהלך השנה הפערים הצטמצמו, והמתחרות הגדולות סמסונג (Samsung) ופיטביט (Fitbit) יותר מהכפילו את נתח השוק שלהן – על חשבונה של אפל.
פיטביט סיימה את שנת 2017 עם 1.7 אחוזים מהשוק, ואילו את 2018 היא מסכמת עם נתח שוק של 12.2 אחוזים ומכירות של 5.5 מיליון שעונים ורצועות כושר. סמסונג אומנם ״מסתפקת״ ב-11.8 אחוזים מהשוק, אולם במהלך הרבעון האחרון של 2018 מכרה 2.4 מיליון מוצרים, מה שמציב אותה ברבעון זה במקום השני אחרי אפל.
2018 הייתה אם כן שנה מוצלחת למדי ליצרניות המובילות בקטגוריה, למעט גוגל (Google) ומערכת ההפעלה שלה Wear OS. זאת, מאחר ואת הצמיחה המשמעותית במכירות השעונים החכמים רשמו אותן חברות המשווקות שעונים המבוססים על מערכות הפעלה עצמאיות, בעוד שיצרניות שמוסיפות לשווק שעוני Wear OS מפגרות הרחק מאחור. התקווה היא כי השנה תשיק גוגל שעון מתוצרת עצמית תחת מותג פיקסל שיוכל להתחרות היטב בשוק, ויסייע בקידומה של Wear OS בעיני הלקוחות.
לגוגל ולwear os שלהם אין סיכוי מול סמסונג בשעונים חכמים לאנדרואיד. המערכת הפעלה של סמסונג פשוטה ונוחה מאוד מניסיון עם הgear S3 המעולה שיש לי כבר שנתיים. אבל לסמסונג עדיין יש הרבה על מה לעבוד כדי לעקוף את האפל ווטץ, שהוא עובד פשוט מדהים עם האייפון