אם השנה האחרונה בתחום הסלולר הייתה “מנומנמת” משהו, תחום המחשוב הלביש, ובראשו השעונים החכמים היו הלהיט התורן. וואווי, LG, אפל ואחרות היו מבין השמות הבולטים בתחום ונדמה כי הנה קמה לה זירה חדשה בה הענקיות מתקוטטות ביניהן. אך האם זה גם תחום שימשיך קדימה? בואו נבדוק מה היה לנו בשנה האחרונה.
כשהסינים מתעוררים
השנה נפתחה עם שעון אחד שהמשיך וליווה אותנו עד השקתו בחודש ספטמבר האחרון: Huawei Watch. וואווי הצליחה לשמור על הקלפים קרוב לחזה והפתיעה עם שעון חכם מבוסס אנדרואיד בתערוכת CES 2015. למרות שהיא השיקה אותו תשעה חודשים לאחר מכן, עדיין היא הצליחה לשמור על הבאזז שגם הניב לה מכירות נאות למדי בארץ ובעולם.
כחודש לאחר מכן הייתה זו LG שהציגה בקונגרס המובייל את LG Urbane – שעון חכם מבוסס אנדרואיד. לצידו הוצג דגם עצמאי עם תקשורת LTE הרץ על מערכת WebOS, מערכת אותה רכשה בעבר מ-HP ורצה בעיקר בטלוויזיות של החברה. בחברה רשמו הצלחה לא קטנה עם השעון, זה המבוסס על מערכת ההפעלה של גוגל, וכנראה שבשל ההצלחה ובשל העובדה כי Android Wear הוסיפה בעדכון האחרון תמיכה בתקשורת סלולרית – השיקה החברה את הדגם השני ל-Urbane, אולם בשל בעיות חומרה השעון לא הושק לבסוף השנה.
Apple Watch, השעון של אפל שהוכרז עוד בסוף 2014 והושק רק בחודש אפריל האחרון הצליח כפי הנראה יותר משחשבו האנליסטים. לפי הערכות, אפל מכרה כ-4 מיליון יחידות בששת חודשי המכירה, וזה לא רע בכלל בהתחשב בכך שמדובר בסופו של דבר באייפון מיני, כזה שמלבד העובדה שמציג התראות הוא מסוגל גם להפעיל אפליקציות כמו מפות ניווט, לקרוא ולהשיב להודעות, לשלוט על נגן המוזיקה, על Apple TV, ועוד. בעצם, כמו שציפינו לקבל ממוצר של אפל.
כשהסינים מתעוררים 2
שעון אפל אגב, הוא “רק” מקום שלישי לפי מחקר של IDC, שכן את המקום השני תופסת לא אחרת מאשר חברת שאומי הסינית ולה אין בכלל שעון חכם, אלא צמיד חכם Xiaomi Mi Band שהצליח למכור מעל 100 מיליון יחידות בפחות מ-9 חודשים. הצמיד מספק מגוון של אפשרויות החל מספירת צעדים, רטט בעת שיחה נכנסת, ניטור שינה ועוד וכל זה ב-13 דולר בלבד. אז אין זו הפתעה כי הוא נחשב מבין מוצרי המחשוב הלביש המוצלחים ביותר אי פעם.
לסמסונג זו הייתה שנה יחסית רגועה. כשאנחנו אומרים יחסית, זה בהשוואה ל-5 שעונים שהשיקה היצרנית בשנה שעברה, לעומת שעון אחד שהגיע לקראת סופה של השנה הנוכחית. Gear S2, שהושק בעולם בחודש שעבר וגם אלינו יגיע בתחילת השנה, הוא שונה כמעט לחלוטין מהדגם הקודם. המסך כבר לא קמור אלא עגול ואלגנטי הרבה יותר. יש גם דגם עם WiFi או עם תקשורת סלולרית וכן, מערכת ההפעלה נותרה Tizen.
ומי עוד ראינו השנה? סוני עם SmartWatch 3, אינטל שנכנסה לעולם המחשוב הלביש עם שבב חדש שהוטמע בשעון של Tag Heuer ו-Fossil, פבל עושה זאת שוב והפעם בצבע עם Pebble Time ואף חשפה דגם עגול. מוטורולה עשתה זאת עם הדור השני ל-Moto 360 וכמובן אי אפשר להזכיר מחשוב לביש בלי לציין את המשקפיים החכמים של גוגל, שאמנם לא יצאה בדגם חדש השנה אבל היא מתכננת עתיד ורוד לתחום.
אז מה בשנה הבאה? המחשוב הלביש יגיע בצורות שונות ולא רק בדמות שעונים חכמים שסביר כי יגיעו עוד בהמוניהם ב-2016, זאת למרות כי רבים טוענים כי “זה רק טרנד חולף”.