אפליקציית הניווט ווייז (Waze) משתמשת בנתונים שמקורם בקהל המשתמשים כדי לאפשר לנהגים לדעת היכן נמצאים פקקי תנועה, דרכים חלופיות להגעה מהירה יותר ואף את המקומות שבהם מסתתרת המשטרה. נתונים אלה ועוד ישמשו מעתה לחיזוי תאונות דרכים בכבישים שבמרילנד ארה"ב.

ה־FDS, המערכת הדיגיטלית הפדרלית בארה"ב, עובדת על פרויקט שיבצע ניטור וסנכרון הנתונים בווייז עם הנתונים הרשמיים של משטרת מרילנד, כדי לראות באיזו תדירות משתמשי האפליקציה דיווחו על תאונה שאכן התרחשה. השימוש בנתונים שיסופקו על־ידי ווייז יאפשר למערכת הדיגיטלית הפדרלית לפתח מודלים שיאמדו את מספר התאונות שצפויות להתרחש בכבישים מסוימים זאת כדי ליצור "תחזית לסיכון במקום ובזמן אמת". כלומר, לדעת מראש היכן ומתי תאונות צפויות להתרחש.

המטרה היא להשיג מספיק נתונים שיאפשרו לחוקרים לקחת את כל הגורמים היוצרים סביבה מסוכנת על כביש כגון התנהגות אנושית, מזג אוויר, סוג רכב ותנאי כביש וליצור את התחזית. התוצאות הטובות ביותר יגיעו, כמובן, מכבישים בהם משתמשי ווייז רבים נמצאים ומשתפים את הדיווחים שלהם.

בעבר נעשה שימוש בנתונים שסיפקה ווייז, שסייעה לחשוף את פקקי התנועה הגדולים ביותר בנמל בוסטון, שנגרמו בשל חילופים לא נכונים של רמזורים. המידע סייע לפקידים להבין כיצד לסנכרן את הרמזורים כדי לשמור על תנועה חלקה. בווייז ציינו כי השינויים שיפרו את הצפיפות באזור ב־20 אחוזים. התקווה, כך נראה, היא שהנתונים מאפליקציית הניווט יסייעו לצמצם את מספר ההרוגים בכבישים.

אם הבדיקה במרילנד תוכיח את עצמה ואת האמינות של משתמשי האפליקציה, מחלקת התחבורה של ארצות הברית מתכננת להרחיב את התכנית לכדי חובה ארצית. בשנה שעברה, למעלה מ־37,000 אנשים איבדו את חייהם בכבישים בארה"ב.

-פרסומת-
גיק של טכנולוגיה מהמפגש הראשון שלי איתה. חובב מושבע של עולם הצילום והעיצוב הגרפי ופאנבוי גדול של סמסונג.