מתכננים מפגש חברתי במסעדה? חושבים לחגוג לילדים יום הולדת בפארק בליווי ליצן? סביר להניח שקודם לכן תערכו סבב טלפונים מפרך ותחפשו מסעדה, שגם יהיה בה מספיק מקום וגם תהיה זולה, תחפשו ליצן שיהיה זמין עבורכם ויהיה מסוגל להגיע למקום המסיבה. רשת חברתית חדשה תנסה לחסוך לכם את כאב הראש: אתם תזינו בה את התוכניות שלכם, ונותני השירותים יחפשו אתכם, הלקוחות, ויספקו לכם שירות בדיוק במקום ובזמן שתצטרכו.
הרשת החברתית Tylde, שבקרוב תצא בגרסת הבטא שלה, תהווה פלטפורמה לשידוך בין לקוחות לבין נותני שירותים. מגוון בעלי עסקים יוכלו להציע את שירותיהם במסגרת Tylde: העוסקים במזון, בעלי אולמות אירועים ואנשי בידור הם רק דוגמה למגוון נותני השירותים שימצאו עניין ברשת החברתית החדשה. בכך ייחסך מאמץ מיותר משני הצדדים: נותני השירותים לא יצטרכו לרדוף אחרי הלקוחות, ואלה, מצדם, ייהנו משירות מקצועי ואישי מבלי לחפש אחר בעלי המקצוע. כל שעל הלקוחות לעשות הוא לסנכרן את הפעילויות המתוכננות שלהם עם Tylde.
משתמשי Tylde לא יצטרכו להשוות בין תפריטים, לקרוא תעריפונים ולבדוק את הזמינות של נותני השירותים. בנוסף, יקבלו המשתמשים הטבות ובכך תהפוך הרכישה לכדאית יותר. אך צריך לזכור גם את החיסרון: הרשת החברתית תתאים ללקוחות שבאופן כללי פתוחים לגלות מקומות חדשים ונותני שירות מגוונים. אם אתם מעדיפים ללכת למקומות קבועים – יתכן שהרשת החברתית פחות תתאים לכם.
גם נותני השירותים עשויים למצוא עניין ברשת החברתית החדשה: אלה יגיעו ללקוחות חדשים, יוכלו לבדוק בצורה דיסקרטית את היענות השוק למבצעי קידום מכירות ולקבל חיזוי רווחים טוב יותר, כשהם סוגרים מראש עסקה עם הלקוחות. אך גם כאן צפויים חבלי לידה עבור מפתחי הרשת החברתית שיצטרכו להוכיח לנותני השירותים שהמודל החדש באמת משתלם.
מי שעומדים מאחורי הרשת החברתית החדשה הם שני ישראלים, שנפגשו בארה”ב וגילו עד כמה יקר המרדף אחרי הלקוח. “אחוז התקציב שמקצות מסעדות לניהול המדיה החברתית ולשמירה על הקשר עם הלקוחות הוא גבוה מאוד ולא מועיל במיוחד”, מספר אחד המפתחים. “מלבד העלויות הגבוהות, מצאנו שקידום מכירות באמצעות קופונים או מכרזים המוניים מוריד את ערך המותג ופוגע בשוק התחרותי”, הוא מוסיף.
האם הרשת החברתית החדשה תתאים לשוק הישראלי? הקהל המקומי נוטה להיות אמנם ספונטני ויתכן שמרווח הזמן בין תכנון הבילוי לבילוי עצמו יהיה קצר ולא יאפשר לנותני השירותים להציע הצעות מתאימות. בנוסף, יתכן שגם נותני השירותים יעדיפו להיצמד לשיטת הישנות והמוכרות ולא להיכנס להרפתקה חדשה בתחום גיוס הלקוחות.
בימים אלה מגייסת הרשת החברתית בעיקר בעלי עסקים ונותני שירותים. אם אתם משתייכים לאוכלוסיה הזו תוכלו להצטרף לשירות בחינם באמצעות טופס הרשמה קצר. לקוחות יכולים להירשם לשירות כרגע רק בהרשמה מוקדמת.