אחיזתה של טוויטר בתפר שבין הטלוויזיה והאינטרנט מתחזקת באופן משמעותי. ואכן, בימים בהם הקשר שבין האינטרנט והטלוויזיה רק הולך ומתחזק, עושה רושם שגם טוויטר רוצה להיכנס לטלוויזיה שלכם. היכונו לציוצי רייטינג.
טוויטר בתור פלטפורמה למפרסמים
טוויטר חתמה לאחרונה על הסכמים עם רשת הטלוויזיה CBS, ליגת הפוטבול NFL וערוץ המוסיקה הפופולארי MTV. לאחרונה פורסם כי הרשת החברתית חתמה גם על הסכם עם חברת Comcast, אחת מחברות הכבלים הגדולות והחשובות ביותר בארצות הברית.
על פי הפרסום, טוויטר תאפשר למשתמשים ברשת החברתית לצפות בתוכניות טלוויזיה (ואף להקליט אותן) ישירות מחשבון הטוויטר. חברת Comcast היא גם בעלת השליטה ברשת NBC. חדירתה של טוויטר לתחום הסטרימינג והצפייה הישירה, העניקה לאחרונה אפיקי הכנסה מרשימים במיוחד אשר מטשטשים פעם נוספת את הגבול שבין האינטרנט והטלוויזיה.
לדוגמא, אחד משטחי הפרסום החשובים ביותר בארה”ב הוא כמובן גמר ליגת הפוטבול האמריקאית – הסופרבול. הסופרבול ה-48 ייערך רק בעוד כחצי שנה, אך מפרסמים מוכנים כבר היום לשלם סכומי עתק של כ-4 מיליון דולרים עבור חצי דקת פרסום בלב הפריים טיים של אמריקה.
מבין סבך הנתונים הללו, בולטת במיוחד עוצמתה ההולכת וגוברת של טוויטר בגבול שבין אינטרנט וטלוויזיה. במהלך הסופרבול האחרון, כ-45% מהפרסומות כללו האשתג. במילים פשוטות, הטלוויזיה והטוויטר מעולם לא היו קרובות יותר. רבים מהביצים בסל של הרשת החברתית לאחר הנפקתה בבורסה נמצאות עמוק בתוך הסטרימינג והמדיה הטלוויזיונית.
מדד נילסן לשיעורי צפייה באמצעות טוויטר
באוקטובר 2013, טוויטר התקדמה צעד נוסף בדרך לעולם הטלוויזיה. חברת נילסן האמריקאית, אשר עורכת סקרים עבור נתוני רייטינג ושיעורי צפייה בטלוויזיה בארה”ב, השיקה מדד חדש הבוחן את קהל הצופים שמצייץ בטוויטר בנוגע לתוכניות טלוויזיה פופולאריות. המדד החדש, אשר מכונה על ידי נילסן, מדד “הטלוויזיה החברתית”, שם לעצמו למטרה למדוד את השיח והפעילות ברשת טוויטר באשר לתוכניות טלוויזיה מסוימות.
מומחים בתחום מעריכים כי מדובר בהבעת אמון חסרת תקדים ביכולותיהן של הרשתות החברתיות לבחון פופולאריות והצלחה של תוכניות טלוויזיה. זאת, מעבר למדדים המסורתיים של רייטינג בזמן אמת. לדוגמא, מדד נילסן מצא כי פרק פתיחת העונה של הסדרה “האנטומיה של גרי” זכה לכ-98,000 ציוצים. לכאורה, מדובר במספר נמוך במיוחד מקרב כ-9.2 מיליון משתמשי טוויטר בארה”ב.
עם זאת, המדד המשיך ומצא כי לאחר סיום הפרק, נוספו עוד כרבע מיליון ציוצים נוספים. ציוצים אלה כללו ככל הנראה תגובות מצד משתמשים אשר צפו בפרק באמצעות סטרימינג לאחר שידורו. דהיינו, המדד של נילסן מרחיב את היכולת להתחקות אחר פופולאריות ושיעורי צפייה בתוכניות טלוויזיה, גם כאשר מדובר בצפייה באמצעות סטרימינג באופן פרטי.
יתרה מכך, מדד נילסן מעניק מידע רחב עוד יותר בדמות היקף הגולשים אשר נחשפו לכ-330,000 הציוצים אודות הפרק הראשון של “האוטונומיה של גריי”. כעת, מדובר כבר בהיקף של כ-2.8 מיליון בעלי חשבונות בטוויטר. יכולותיה של טוויטר להעניק מידע רחב ומקיף אודות נתוני צפייה הפך אותה למקור חשוב ביותר עבור רשתות טלוויזיה, חברות כבלים ומפרסמים.
“סנונית המבשרת את בוא האביב”
דרור עדן, בעליו של אתר FlatPlanet.tv המציע לגולשים מגוון רחב של תכנים לצפייה ישירה ברשת, סבור כי החיבור בין הפרסומים הללו ובין הנפקתה של טוויטר איננו עניין של מה בכך. “טוויטר מבינה היטב את המשמעות של הסטרימינג והצפייה הישירה ברשת. מה שהיה בעבר נחלתם של קהלי שוליים, הפך זה מכבר לחלק בלתי נפרד מהסלון של כל אחד ואחת מאיתנו”, הוא מסביר, “טוויטר יוצרת קשרים עסקיים עם רשתות טלוויזיה ומאפשרת גם מגוון תכנים לצפייה ישירה באמצעות חשבון הטוויטר. בכך, היא מסמלת צעד נוסף בהתקרבות בין האינטרנט והטלוויזיה המסורתית. סביר בהחלט להניח שזוהי רק סנונית ראשונה המבשרת את בוא האביב”.
זה ישן כבר יש את זה מזמן בטלוויזיות החכמות .לדוגמה סמסונג ו LG פיליפס וכו …
טוויטר היא בהחלט הרשת המובילה למעקב אחרי מפורסמים, הבעיה העיקרית לפי דעתי היא הממשק של ההודעות תגובות עם התגים במקום כמו כל רשת אחרת שיש לך תמונה קטנה של אותו אדם.