הסטארט אפ הישראלי TrenDemon משיק מוצר דגל חדש המתאים לכל גוף תוכן ומשנה את כל חוקי המשחק בעולם השיתוף ברשתות החברתיות. התוסף החברתי Care- Share מאפשר לראשונה סוג של חווית שיתוף חברתית חדשה המאפשרת לראות כמה אנשים התעניינו ברמת התוכן ששיתפת, לשתף תוכן סביב נושאים נבחרים, לייצר שכבה חברתית המייצרת תוכן לגולשים ולהגדיל את הטראפיק באתרי תוכן באופן משמעותי. המיזם הושק בימים אלו ותופס באזז ותאוצה גדולה בקרב משתמשים פרטיים ובקרב מפרסמים.
בימים אלו ממש מתחילה מהפכה אמיתית בעולם השיתוף ברשתות החברתיות, כיום אין אף פלטפורמה המאפשרת לצפות כמה אנשים התעניינו בשיתוף ששיתפתי ברשתות החברתיות בזמן אמת ולהציע לי תכנים נוספים שיכולים לעניין אותי ואת החברים שלי. חברת TrenDemon יזמה סטארט אפ מהפכני שהולך לשנות את כל עולם השיתוף שהכרתם עד היום ברשתות החברתיות ולהגדיל באופן מהותי את כמות השיתופים באתרי התוכן השונים. חווית השיתוף עוברת שדרוג מתוך הבנת ההיבט הפסיכולוגי של הגולש בו הוא נחשף למספר החברים שהתעניינו בתוכן שבחר לשתף בכלל הערוצים החברתיים שלו.
עולם השיתוף ברשתות החברתיות עבר בשנים האחרונות שינוי דרמטי בו הרשת של היום מבוססת על שיחות, קשרים אנושיים ואינטראקציות בין אנשים והשיחות שביניהם. היום אנשים הפכו למדיה ולצינורות שמאפשרים להגיע לקהל רחב יותר. מותגים היום מנסים לאתר את הדרך המיטבית להתחיל שיחה ולעודד שיחה עם המשתמשים הקיימים והפוטנציאליים שלהם מתוך מודעות ששיתוף תכנים הינו חברתי, אישי ומעניין. התוסף החברתי Care-Share שיצרו TrenDemon הוא למעשה שכבה חברתית לאתרי תוכן המאפשרת להעצים את חווית השיתוף החברתי ולעודד שיח ואינטראקציה בין הגולשים באופן טבעי ובכלל הרשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, ווטסאפ, וכו’).
http://www.youtube.com/watch?v=4EsFsanhTME
בעולם העסקים, הפלטפורמה עושה מהפכה ומאפשרת לייצר ערך כספי מהגדלת נראות התוכן בהתאם למודל העסקי של החברה. הסיבה שגם אתרי תוכן שמצליחים למשוך גולשים נכשלים מסחרית היא שהיום, בשונה מלפני שנים בודדות, הטראפיק לבדו לא מספיק כדי לייצר הכנסות משמעותיות. מפרסמים לא מתפשרים על חשיפה בלבד (CPM) אלא מבקשים לראות פעולה מצד הגולש (Performance). כדי להניע גולשים לפעולה, גם אם מינימלית ביותר, לא מספיק להציג להם באנרים כיוון שהיכולת של פרסומות לתפוס את תשומת ליבם של הגולשים נמוכה ביותר. כדי להצליח מסחרית, מעבר לייצור תוכן, חייבים האתרים גם לספק לגולש חוויה משמעותית שתעודד אותו להשתתף, ולא רק לצרוך תוכן באופן פאסיבי. כפי שפייסבוק הוכיחה, החוויות המשמעותיות ביותר עבורנו הן החוויות החברתיות.
לאור הכישלון של מודל הפרסומת הקלאסי ברשת, יותר ויותר מותגים פונים היום לפרסום מבוסס תוכן (content marketing) ומבינים שכדי להשיג את תשומת הלב של הגולש, הם חייבים קודם כל לתת לו ערך אמיתי (ידע, הנאה) באמצעות התוכן. האתגר הוא להביא את התוכן הזה לתשומת ליבם של הגולשים.
בחו”ל, אתרים כמו Buzzfeed שמבוססים על השתתפות גולשים, מוכיחים שגם בעידן החדש, אתרי תוכן יכולים גם להרוויח (הכנסות buzzfeed ל-2013 צפויות לעבור את ה-$60M). המערכת של TrenDemon מסוגלת להסתכל על האדם, לנתח את הפרופיל של החברים שלו ולדעת לאיזה קהל פסיכוגרפי ודמוגרפי הוא מכוון.
TrenDemon נותנת מענה לאתגרים אלו, מצד אחד לגולשים באתרי התוכן, חוויה חברתית ייחודית וטבעית שמעודדת אותם לשתף ולגלות תכנים חדשים ומהצד השני, מאפשרת למותגים להביא את התוכן שלהם לתשומת ליבו של קהל היעד באמצעות הפצת תוכן מפה לאוזן (שיתוף חברתי מפולח – targeted social share), דרך המעגלים החברתיים של המשתף. למעשה, לכל מותג או אתר תוכן נוצרת קהילת משתפים ייחודית בו הם לוקחים חלק פעיל בשיתוף התכנים למעגל חבריהם, ובכך יוצרים חווית תוכן חברתית ומגדילים את החשיפה באופן מהותי.
מודל זה מאפשר להגיע באופן טבעי אל קהלי היעד של מותגים דרך הערוצים החברתיים שממילא כבר מקשיבים למה שיש להם לומר. אבישי שרון, מנכ”ל TrenDemon, אומר
“היום, ב-2013, אנחנו מבינים שכדי שגופי תוכן יצליחו בדיגיטל הם חייבים לספק לגולשים גם חוויה חברתית ולא רק תוכן. מינוף נכון של חוויה זו מאפשרת גם למפרסמים, להגיע עם תוכן רלוונטי לקהלי היעד שלהם מפה לאוזן. אנו עונים על הצורך לתת אלטרנטיבה לפרסום הקיים בדיגיטל ומוסיפים מימד חברתי לשיווק מבוסס תוכן”.
*הודעה לעיתונות