צפוי? השעונים החכמים השפיעו באופן משמעותי על מכירות השעונים המסורתיים, וגרמו לירידה של 11 אחוז במכירות ו-14 אחוז במספר היחידות שנמכרו בחודש האחרון בארה”ב.
לפי הדיווח של בלומברג, חברת המחקר NPD מצאה כי מדובר בירידה הגדולה ביותר של מכירות מאז שנת 2008 וכי לפי הערכות האשמים הם בעיקר השעונים החכמים ובראשם אפל, שהשיק את ה-Apple Watch בחודש יוני האחרון.
“השעון של אפל הולך להיכנס לשוק באופן משמעותי”, אמר פרד לוין מקבוצת NPD בראיון לבלובמברג. “השנים הקרובות יהיו קשים עבור שעוני האופנה. בטווח הקצר, מותגים מובילים יצטרכו לחשוב במידה רבה על המחיר.”
ואולם השעון של אפל אינה הסיבה היחידה לירידה במכירות השעונים הקלאסיים או אף השעונים המתחרים ורצועות הכושר, שכן התחום כשלעצמו הגיע לרוויה מסוימת לצד הגברת התחרות, כך שהשנים הקרובות ככל הנראה יגרמו לשינויים רבים בשוק.