בעקבות פרשת ה-NSA שעשתה גלים ברחבי ארה”ב ודליפת התמונות של המפורסמים משירות ה-iCloud, מנכ”ל אפל (Apple), טים קוק, פרסם בצעד חריג מכתב פתוח לקהל המשתמשים של החברה שבו מוסבר כיצד אפל שומרת על פרטיות המידע האישי של המשתמש.
המכתב שפורסם באתר אפל מנסה להרגיעה את המשתמש ומציין כי אפל לא משתמשת במידע האישי (אימיילים, תמונות ששמורות באייפון, הודעות SMS וכו’) כדי למכור אותו למפרסמים צד שלישי, ושאין ב-iOS כל דלת אחורית המאפשרת גישה למערכת על ידי רשויות החוק או אפל בעצמה.
“המודל הסקי שלנו הוא מאוד פשוט”, קוק כותב. “אנחנו מוכרים מוצרים מעולים. אנחנו לא בונים את הפרופיל העסקי שלנו על בסיס תוכן הדואר האלקטרוני או הרגלי הגלישה באינטרנט שלכם כדי למכור למפרסמים. אנחנו לא עוקבים אחר המידע הנשמר במכשיר ה-iPhone או ב-iCloud ואנחנו לא קוראים את הדואר האלקטרוני שלך או ההודעות כדי להעביר לך תכנים רלוונטיים.”
בהמשך המכתב טוען קוק שהפלטפורמה היחידה שאפל כן משתמשת בפרסומות היא iAd, שירות הפרסומות שלה הנמצאת ב-iTunes Radio, שכשאמור הפרסומות הן אלו שמכסות את ההוצאות לבעלי הזכויות על שירים, וש-iAd לא משתמשת בשום מידע מהמערכת (מפות, סירי, iMessage, היסטורית שיחות, iCloud וכ’ו) בכדי להתאים למשתמש פרסומות באופן אישי.
במכתב ניתנה עוד הערה נוספת לגבי iOS 8 שהושקה השבוע, ובה לדברי לאפל אין כל דרך טכנית מידע אישי בשל הארכיטקטורה הבסיסית של שפת המערכת. בסיום אמר כי אם NSA תבקש מאפל מידע כלשהו על משתמש מסוים, היא תצטרך להתאמץ טיפה יותר מבעבר כדי להגיע למידע הרצוי, שכן ההצפנה אינה מאפשרת זאת בקלות והוסיף כי החברה מעולם לא עבדה עם רשויות החוק ולא מאפשרת להם גישה לשרתים: “אני רוצה להיות ברור לחלוטין שמעולם לא עבדנו עם סוכנות ממשלתית מכל מדינה כדי ליצור דלת אחורית במוצר או שירות שלנו ומעולם לא אפשרנו גישה לשרתים שלנו וגם לא נאפשר.”
למכתב המלא באתר אפל.