במסיבת עיתונאים שנערכה בהודו, הסביר מאט ג’ונס, מהנדס תוכנה בוואטסאפ (Whatsapp), כיצד החברה מונעת הודעות זבל בלי לקרוא ולנתח את התוכן שלהן, אותו היא מצפינה כך שרק השולח והקורא יכולים לצפות בו, כך מדווח TheNextWeb.
ג’ונס ציין כי החברה חוסמת בכל חודש יותר משני מיליון חשבונות, והסביר כי היא פיתחה אלגוריתמי בינה מלאכותית שמתמקדים במידע שכן זמין לה: תהליך ההרשמה לשירות, דפוסי שליחת הודעות ודיווחים. האלגוריתמים האלה אחראים ל-75% מהחסימות המתבצעות מדי חודש.
מכיוון שתהליך ההרשמה לשירות לא דורש דבר מלבד הקלדת מספר טלפון וקוד חד פעמי שנשלח למספר הזה, בעת ההרשמה מצליב שרת החברה את נתוני מספר הטלפון הנרשם לשירות עם מספרים שכבר נחסמו בעבר, כמו גם עם מידע על מפעילת התקשורת אליה משויך המספר ומידע המיקום של הטלפון בעת ההרשמה. כך מזהה החברה ניסיונות הרשמה חשודים או כאלה העושים שימוש במספרים עוקבים וכדומה, וחוסמת אותם עוד בטרם התחברו לשירות. 20% מהחשבונות הנחסמים כל חודש נתפסים בשלב הזה.
השלב הבא הוא שליחת ההודעות. החברה מנתחת אינדיקציות כמו האם היתה אינדיקציית “מקליד” לפני השליחה או שההודעה פשוט הודבקה ונשלחה, כמו גם האם החשבון שולח הודעות בקצב שאינו אפשרי בשימוש רגיל. כך היא תופסת חשבונות שמשמשים לשליחה המונית של הודעות.
ואם החברה נכשלה בזיהוי של חשבון ספאם, דיווחים ממשתמשים אחרים מאפשרים ליידע אותה בכך – וגם כאן, אלגוריתם מנתח האם המשתמשים שדיווחו על חשבון מסוים אכן קיבלו ממנו הודעות לאחרונה, כדי למנוע דיווחים מאורגנים נגד אנשים על ידי מי שרוצים להשתיק אותם.
ג’ונס הוסיף כי וואטסאפ ממשיכה לשפר את הדרכים למלחמה בספאם ללא הפסקה. אחת הדרכים הללו היתה מניעת האפשרות להעביר הודעה ליותר מחמישה נמענים, והאפשרות למנוע ממנהלי קבוצה מסוימת לצרף אליה אנשים לאחר שעזבו אותה.
קצת מזכיר סנואודן … רק בהפוכה הא?
או אולי זו אותה גברת בשינוי ברברת?
ככל שאנו חושבים שהאינטרנט ונגזרותיו נותנים לנו חופש – הוא במידע אך לא בפרטיות הצריכה…
קצת מזכיר פיזור שוקולדים בשביל לעמי ותמי (או הנזל וגרטל אותו דבר.. ) בדרך להיות “מטעם” בבית המכשפה…
ידע כל בוט שיושב עליו רובוט…
ידע כל טרול שתמיד יספקו לו לאכול כל עוד הוא תורם לדאטה בייס ויכול.. גם אם הוא “כחול”
או סתם “מספים ” בקיר וטומן בחול….
חבל שאי אפשר בלי התוכנה הזו שישבו כמה פקידים ותקעו לנו אותה