ברבעון הראשון של 2018 שלחו היצרניות השונות כ-20.5 מליון יחידות של שעונים חכמים ורצועות ספורט חכמות קצת פחות. כך עולה מדו”ח שפרסמה חברת מחקרי השוק קאנליס (Canalys). מדובר על גידול של 35% בנתון הזה בהשוואה לרבעון הראשון של 2017, ולפי קאנליס זה מצביע על כך ש-2018 הולכת להיות שנה טובה יחסית ליצרניות בשוק.
למרות שהשעונים החכמים אחראים ל-80% מההכנסות של החברות המייצרות שעונים ו/או רצועות חכמות, וזאת לעומת 74% בשנה שעברה ברבעון הראשון, בהיבט של המכירות עצמן היחס הוא לטובת הרצועות – 57% מכלל המכירות היו של רצועות חכמות דווקא.
אפל (Apple) מובילה את השוק עם 18% ועם מכירות של כ-3.8 מליון יחידות. לפי האנליסטים של קאנליס הסיבה העיקרית לכך היא המכירות של Apple Watch 3 עם התמיכה ב-LTE, שהיה גם השעון המבוקש ביותר ברבעון הזה. למעשה, אם מתייחסים רק לשעונים עם תמיכה סלולרית, החלק של אפל צומח ל-59%.
שאומי (Xiaomi) צמודה אליה עם 3.7 מליון יחידות אבל במקרה שלה רוב המכירות, 90% למעשה, הן של Mi Band רצועות הספורט שלה – וקל להבין כמובן איזו חברה הכניסה יותר כסף ממכירת התקנים לבישים חכמים, למרות שקאנליס לא פרסמה זאת.
שלוש החברות האחרות בחמישייה הראשונה הן פיטביט (Fitbit) עם 11% שמקווה להשיג יותר עם ההשקה של Versa, כשאחריה גרמין (Garmin) ואז וואווי (Huawei) עם 7 ו-6 אחוזים בהתאמה. עם זאת צריך לציין שחמש החברות המובילות שולטות ב-60% מהיצע השוק כולו.
זה אחד השעונים החכמים היותר מכוערים בשוק
אתה צוחק, נכון? יש לי חבר עם Galaxy Gear, ולי יש Apple Watch. השעון שלי מושך מבטים ותגובות כמו שום שעון אחר. וכמובן שמערכת ההפעלה, בפרט ה-Faces המדהימים, ה-Taptic Engine הגאוני, ה-Digital Crown המטורף וה-3D Touch המהפכני יפים, נוחים ושימושיים בהרבה מ-Wear OS, ואפילו לא מתקרבים ל-Tizen.
שעון מדהים רק צריך להוסיף עוד פייסים
אולי, למרות שאני לא משתמש אפילו בחצי. הם כל כך ניתנים להתאמה בכל פרט, שפייס אחד יכול להיות אפילו יותר מארבעה.