צמיד ניטור וספורט NO.1 F1 Fitness Tracker SmartBand

מכירות המכשירים הלבישים אמורות לצמוח מכמות של כ-113 מליון יחידות ב-2017 עד לכדי כ-222 מליון יחידות ב-2021, מספרים שמייצגים קצב צמיחה שנתי של כ-18.5%. כך צופה חברת מחקרי השוק IDC בתחזית ששחררה לקראת סוף השנה הנוכחית.

בנוסף, לפי החברה יכול מהפך מסוים בהתקנים שיובילו את השוק. אם כיום רצועות הספורט החכמות הן אלו שמושכות את השוק, כשהחברה מזכירה בעיקר את ה-Mi Band של שאומי (Xiaomi) וה-Chrage של פיטביט (Fitbit), בסוף התקופה הנדונה השעונים החכמים יותר ופחות הם אלו שיובילו את השוק, כש-IDC צופה גידול במכירות שלהם מכ-61.5 מליון יחידות לכדי כ-150 מליון יחידות, בין 2017 ל-2021, כשההשפעה המשמעותית תהיה על ההכנסות – הצפי הוא שהרצועות החכמות יהפכו לסחורה פשוטה שרוכשים בכל מקום, בלי ההילה של מכשיר חכם אמיתי, ובלי תג מחיר שמייצג את זה.

ומי יוביל את שוק השעונים החכמים? IDC מעריכה שזו תמשיך להיות אפל (Apple) עם השעון שלה, והיא צופה צמיחה מכמות מכירות של כ-31.6 מליון יחידות כיום עד כדי 71.5 מליון יחידות ב-2021. החברה צופה שמה שיניע את מכירות השעון הזה והאחרים קדימה הם תוספת תכונות והוספת אפליקציות שיכולות לרוץ בשעון עצמו.

עוד מגזר בשוק הזה שאמור לצמוח באחוזים רבים הוא המכשירים החכמים שמתחברים/יושבים ב/על האוזן, לא כולל אוזניות בלוטות' סטנדרטיות, אלא רק מכשירים שמציעים תכונות מיוחדות כמו מעקב כושר או יכולות מציאות רבודה. הצמיחה השנתית של התחום הזה מוערכת בכ-58% עד לכמות של כ-11 מליון בסוף התקופה.