קונסולות המשחקים, שהחלו את דרכן כתחליף למי שמסך המחשב לא הספיק לו למשחקים והפכו עם השנים למפלצות גרפיקה ויכולות מולטימדיה נוספות (נגינת DVD עם סריקה פרוגרסיבית וכו'), הולכות והופכות למרכזי בידור ביתיים. עתה, שבוע לפני תחילתה של תערוכת המשחקים השנתית E3, רומזת מיקרוסופט כי במהלך התערוכה השנה היא תחשוף שינוי משמעותי ב"דרך שבה אנו חושבים על Xbox".

אמש חשף פרנק שו, סגן נשיא חטיבת התקשורת העסקית בענקית התוכנה, כמה נתונים מעניינים אודות קונסולת המשחקים של החברה: 53 מיליון יחידות שלה נמכרו מאז יציאתה לשוק בשלהי 2005, ובשנת 2010 היא הייתה הקונסולה הנמכרת ביותר. 30 מיליון משתמשים נרשמו לשירות הרשת של הקונסולה, Xbox Live, ולמעלה מ-10 מיליון רכשו את בקר ה-Kinect, ששבר את שיא העולם בקצב מכירות לגאדג'ט. עד כאן נתונים המתפרסמים ומתעדכנים באופן שוטף. אך שו חשף טפח נוסף, בדמות סטטיסטיקות שימוש: לאחרונה הגיע אחוז השימוש בקונסולה שלא לשם משחק לכ-40%, שמשמעותם ממוצע של שעת צפייה יומית בוידאו לכל קונסולה.

כדוגמא למגמת ההתרחבות של השימוש בקונסולה הביא שו את ביתו, שמאז הצבת הקינקט התרגלה לדבר אל הקונסולה ולצפות שהמכשיר יעשה כל מה שתבקש – לפחות בתחומי ה"משחקים, מוסיקה, סרטים ותוכניות טלוויזיה – או בקיצור: בידור". מייקרוסופט, מצידה, כבר חתומה מזה זמן רב על חוזים עם חברות המספקות תוכן וידאו לקונסולה, כגון Netflix ו-Hulu, ומוסיקה ניתנת לצריכה ב-Xbox דרך שירות ה-Zune המשולב בה גם הוא. אך עתה, על פי הרמזים שמפזר שו, עומדת החברה להרחיב את תפקודה של הקונסולה, והיא "תשווק יותר כמותג בידור".

קרא עוד:  אנשים נגד בינה מלאכותית - ב-Angry Birds אנחנו עוד מנצחים את המכונה

מה זה אומר? סביר שנראה העברה של שירות ה-Zune מהפינה החמה שלו למרכז הקונסולה; אפשרויות חדשות לרכישה ו/או השכרה של תכני מוסיקה ו/או וידאו; שדרוג ממשקי השליטה הטבעיים (תנועות וקול) של הקינקט; שילוב שיחות וידאו של Skype, שנרכשה לאחרונה ע"י מייקרוסופט; כניסה של ה-Kinect למחשבים, בזכות הדרייברים הרשמיים שדובר עליהם כה רבות; וגולת הכותרת – ממשק פיתוח אפליקציות לטלוויזיה (או ליתר דיוק: לקונסולה) שיתחרה ב-Google TV ו-Apple TV ויאפשר אינטגרציה חסרת תקדים בין הטלויזיה, המחשב והסלולאר.

כל אלו, כמובן, עדיין בגדר השערות. מה מהן נכון נוכל לדעת רק ביום שני הבא.